chapter lama vs chapter baru

on Saturday, January 1, 2011



Assalamualaikum dan salam satu Malaysia

mOde: perasaan bercampur baur



woh~ alhamdulilah.. it's the new year eve..
tak tahu nak express Of what do i feel..
if u asked me fOr my resolution
then it wOuld to find out..
whO i am..
masih lagi terkapai2..aku ni siapalah sebenarnya.. 
@_@
 konfius

*************************
backward
chapter lama on 2010:
sedikit review Of what were happened on me for the whole year
sedang struggle untuk final semester On january, feb, march and april..
susah payah pahit jerih ketika belajar berjaya juga ditempuh

daa~ had attended my cOnvocation day
siyes sangat happy. haru je rasa that time.. T__T


grad jer i terus apply the GSTT kat area rumah
sebab nak stay kat umah dulu...rilek2 dulu..heh
then pegila mengajar kelas pendidikan khas kat sebuah sekOla 


seriOusly i gOt cherish the duty in better way..walaupun stress sedikit tetapi i sangat happy. sebab i gOt my giler2 mOde at every class i've tOught.hehe. in fact merekalah anak2 yang 
banyak mengajar aku erti sebuah kehidupan..


title seOrang cikgu isn't just a title.
know what, i got tO insist myself to be a bitter better teacher.
sentiasa mempelajari of how can i be a true teacher
dalam kelas nyanyi2..warna2..lukis2.. buat kuiz..itulah sistem aku.har har
cikgu happy



-masa ni bawak murid2 pegi terapi air di kukup gOlf resort-


macam2 kerenah anak2 kelas khas ni
yelah..mereka sakit kan..mcm2 penyakit aku dapat kenal dan fahami
hyperactive, autism, dyslexia, collin syndrom..etc..
paling terasa bila terpaksa mewujudkan tahap kesabaran yang paling Optimum.
mujurlah aku ni jenis yang enjOy jer apa yang aku buat..
kalau tak mesti kena makan ubat penenang.kahkah


-aku suruh mira belaja, tapi mira pulak suruh aku belaja-
(^_^)"


-dapat rOket dari syukri.tq ye syukri :) -
baca betul2: DARIPADA CIKGU FAEZAH, DARI SYUKRI. kahkah.budak ni kOnfius penggunaan kepada dan daripada


-ini isnaini. dia mengira dengan kuat semasa exam math..dah kantOi semua jawapan.kahkah-


-terima kasih kerana menerima aku, cikgu yang baru nak tatih2 ni-


-barisan guru2 paling penyabar di kelas pendidikan khas-

sekarang ni aku sedih..sebab kOntrak abes 31 disember 2010
i kena cari chapter hidup yang baru..
T__T

aku sayang kalian

************************

almost 1 year i've been here, made myself blOgging. write fOr myself and for you too..
thanks to all blOggers for the support and the friendship we gOt..

2011 and onward
cOunting the new chapter:
year's end is neither an end nor a beginning but a going on, with all the wisdom that experience can instill in me. hidup mesti diteruskan. perbaiki diri itu yang utama. yang berlalu biarkan ia berlalu. bagi i, tahun yang baru means we will Open the new book..it's pages are all blank. we're gOing to put words On them ourselves. that is the oppOrtunity..the 1st chapter would be the very first new year's day..semOga hari2 yang mendatang sentiasa mendapat keberkatan dan keredhaanNya.. thanks Allah for giving me the chance..bantulah aku mencari diriku yang sebenarnya..ameen~

cOrat coret cikgu yang lepas. jOm terjah!







psssssttt.kenapa lebih ramai yang mengingatkan aku tahun baru dari awal muharam >.<"

http://faezahannahalbaj.blogspot.com/
Ranking: 5

{ 9 Comments... read them below or add one }

ong ong kedek kedek said...

Salam ziarah cikgu...

Oooo ngajar budak2 kelas khas ek... anak buah gua sorang autisme masuk kelas khas... kadang2 rajin gak gua pg usha skolah anak buah gua, perghh budak2 nyer bleh buat gua sakit jantung, tapi dlm masa yg sama diorang ni menghiburkan, comel dan rase kesian sangat2. Kecian kat diorang, kadang2 terpikir gak macam mane la masa depan anak buah gua dan kawan2 nyer. Tapi Gua lagi kecian kat cikgu2 nyer asik kena buli je hari2 hu3... nasib baik dulu gua ngajar budak kelas biasa je. Kalo ngajar kelas khas ni mau arwah gua kih3...


January 1, 2011 at 10:05 PM
ong ong kedek kedek said...

eerrr tapi gua rase lagi bagus ngajar kelas khas, dapat didik jiwa kite di samping didik anak2 kecil ni...


January 1, 2011 at 10:07 PM
Unknown said...

klu kak tini jd bdk2 tu,kak tini buli pai habis habisan!kah3...

tak sabar nak conteng buku-buku baru!hehhehe


January 1, 2011 at 10:32 PM
Cikgu Jaja™ said...

@republic n9
owh..yeke.kesian kan.tapi anak2 murid i mmg bermacam2 perangai..suka bt i terkejut dan marah.tp xpenah la sakit jantung.cume tahan marah smpy merah2 muka i.haha. mmg xtahu nk buat apa..kena byk sgt bersabar..selalu gk kena buli. hehe.

i nk ingtkn..kanak2 istimewa ni byk main dgn perasaan..mereka ni emOsi. xstable.so jauhkan dari marah2.menengking atau penyakit jiwa yg lain..sbb keadaan knk2 ni akn bertambah buruk..amalkan perhubungan dan komunikasi yg baik..Ok?

@kaktiniey
haha..mmg selalu kena buli pon kak..baca lah cerita2 kt link yg aku bg tu..hehe

jom2! conteng buku dgn kebaikan!! :)


January 1, 2011 at 10:44 PM
Anonymous said...

wah..susah tak ajar pelajar khas ni? tapi mesti terhibur dgn kerenah mereka kan? :D


January 1, 2011 at 11:34 PM
Cikgu Jaja™ said...

@misyamissyou
hihi~ susah siket la..terhibur tu sudah pasti..depa ni klaka la..haha.comel pOn yer..cume kesian..ada kad OKU :(


January 2, 2011 at 8:23 AM
Hamizi Azizan said...

wahhh... macam macam ek aktiviti cegu dalam tahun 2010 ek

http://contengcorner.blogspot.com/2011/01/semangat-hati-pulih.html


January 2, 2011 at 1:08 PM
ong ong kedek kedek said...

komunikasi yg baik = cara yg terbaik nak berkomunikasi dengan diorang especially jenis autisme... gua perhati diorang ni jenis cepat tension, kalau tak kena gaya akan mengamuk bile ape yg diorang nak tak dapat... kena guna diplomasi. Tapi sebagai parents, maybe sesetengahnyer susah nak terima hakikat anak2 diorang autisme.. tapi seriously anak2 autisme ni cerdik2 especially dlm maths, science and computer... cuma dlm bab2 management je diorang ni susah sikit... albert einstein = salah seorang penghidap autisme :)


January 2, 2011 at 11:21 PM
Hamizi Azizan said...

amboi boi cikguuuu

http://contengcorner.blogspot.com/2011/01/mizi-nak-kabo-ni.html


January 6, 2011 at 1:11 AM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO