Mira mahu bercakap dangan saya..yeay!

on Tuesday, July 20, 2010


Assalamualaikum dan salam satu Malaysia

tOday, during lepak2 hour at school, I gOt the 'voice' I was hOping for..

"ceeguuuu faaaeezaaaahhhhhh..."

sungguh, i really wanted to hear just a call speak out from Nurul Amirah Adila, 13 taun. pesakit cOllins sindrom down.. yeuww.. cikgu2 pendidikan khas yang lain bagitahu yang mira nie sangat2 susah nak dekat dengan dia..sangat susah nak suruh dia mewarna..sangat susah nak bermesra dengan kita.. kalau mOod dia tanak belaja, she was just laying On the floor until her mom pick her up. mula2 aku sangkakan paling cepat dia bOleh panggil nama aku lagi 3-4 minggu.. tapi Alhamdulillah.. siapa sangka kan..





i sat at the end of the kerusi panjang, so there would  be plenty of the space fOr me to start Observing her.



few minutes later I started to get the feeling something was gOod when she glances at me fOr many time. yeay! it's the time! ape lagi..i ask her to colOr some, she refuses for the first time..but all of sudden she grabbed that cOlor book and went colored it..



at times, mira tersenyum..nampak giginya yang jarang2.. ^^,

kejap2 mira tunjuk jari tengah dan jari manisnya ke arah gambar yang nak diwarnakan..

"ceeguuu..niii..niii..." 

agaknya mira bertanya, nak kaler warna apa gambar nie cikgu..ehe

syukur..respOn mira melegakan hati aku..tak sangka mira mahu aku mendekatinya..hurmm..

"Okey mira, nanti kita warna2 lagi nak??? "

"hhaaahh haaahhhh.." 
mira ketawa..perhaps mira serOnok mewarna dengan cikgu baru nie..ehe.
(memang seram kalau dengar tanpa melihat wajahnya, sebab kalautak tengOk mcm mana ekspresi muka mira, kite tak tahu dia ketawa ke, menangis ke..mengilai kee..err.. )

sebab terlalu teruja mira mahu mendengar kata aku dan mewarna, aku terlupa nak snap detik2 dia mewarna..

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.. ~^_^~

 faezahannah 



pssssttt..mira dah datang bulan tau.hurm,kasihan bila memikirkan masa tuanya kelak..hurmm..


Ranking: 5

{ 0 Comments... read them below or add one }

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO