Aku 'terikut-ikut' style tudung Nurul Izzah Anuar ??

on Tuesday, April 30, 2013

Bismillah..

assalamualaikum and hye everyone,

lama tak hupdate blog kan..maklong laahh busy :p

mari jaja nak cerita sikit :)

Allahu Akbar. Allahu Akbar

sesak nafas bila sekolah dijadikan tempat mengumpat, mencaci menghina malah menjatuhkan hukuman kafir ke atas seseorang

once, i had no words to argue..berkecamuk juga hati ni, ntah apa sebabnya, dicopnya dahi jaja sebagai penyokong pembangkang (ehh selepas pembubaran ada lagi ke istilah pembangkang?? :p) mungkin mereka melihat wall activity jaja di facebook kot..banyak like yang 'bukan umno' adeh

kang jaja balas balik kang, ada kang yang taknak kawan dengan jaja lagi kang..:p

so that i choose to be silent =.="

takut bukan kerana pengecut, takut kerana Allah Maha Mendengar. takut nanti di akhirat kelak aku dipersoalkan atas apa yang aku bidas membawa permusuhan dalam keberadikan komuniti di sekolah.

bukankah Allah ada higtlight dalam firmannya: Hablum Minallah Wa Hablum Minan Nas..

lagi pula, jaja memang lemah semangat bila orang tinggi suara..tiba tiba pung pang pung pang kata yang bukan bukan, jaja jadi tak pandai nak defense diri sendiri sebab taknak manusia sekeliling berkecil hati. biarlah kebenaran ALLAH tunjukkan di kemudian hari, kalau tidak di dunia, pastinya di akhirat.

tak payah laaa gaduh2, caci maki, perli memerli, kutuk mengutuk. takde fekdahnya pon..

kamu pasti apa yang tertanam dalam otak kamu tu adalah benar?? bukan fitnah?? kamu dengar sendiri dari mulut-mulut mereka?? kamu melihat sendiri bersaksikan mata???

sudah sudah lahh

kalau setakat dengar/tonton video yang sudah disunting serta di'propa'gandakan serta diselit unsur-unsur fitnah, lucah, tanggapan tak berasas, persepsi yang jelas ingin memburuk-burukkan semata mata, toksahlaahhh nak cakap banyak, berdoalah supaya negara kita peroleh pemimpin yang beriman, berilmu dan amanah! bukan mendekatkan kita ke jurus maksiat. bergelek menari terkinja kinja di pentas konon memahami hati belia ingat tu!! silap pilih naya laaa kita di Yaumul Hisab

**************

jaja pasti, ada rakan sekolah yang membaca entry kali ini. sorry kakak kakak abang abang (mentang2 paling muda kat sekolah :p) terluah pula di laman ini. tak berniat nak mengeruhkan keadaan. cuma penat asyik buat kerja sekolah, sekali sekala buat menulis di blog best jugak.


**************

oh, isu jaja terikut ikut style tudung nurul izzah anuar

mari jaja sambung cerita :p

jaja ke sekolah dengan gaya tudung bawal begini: 

 

 begini


terus jaja ditegur,"eh babe, kau ikut style tudung nurul izzah ker???"

"err, beg ur pardon, nurul izzah anuar??? haha.. tak terfikir pula"

in fact, itu style tudung di awal millenium, jaja biasa pakai begitu malah selesa dengan tudung bawal sejak sekolah hingga ke universiti, style tudung begini dah lama kan..bila bosan pin di kiri dan kanan bahu, jaja suka labuhkan sebelah tudung ke dada dan tarik yang sebelah lagi ke atas dan pin di situ. macam ni;


ups :p

mentang mentang laahh aku dicop penyokong pembangkang, terus terbias dengan penampilan mirip nurul izzah anuar

kikikiki

adehh..senak peyut. :p

psssttt...sekarang sudah ada tudung sarung, tak payah iron beriya iya sebab tu lama tak pakai bawal yang sedikit leceh, mahal pulak. takde motif pon jaja terikut ikut gaya nurul izzah, sesekali tukar citarasa memakai tudung bawal yang dah lama jaja simpan dalam wardrobe, sayang tak pakai. 

ada orang tu pakai tudung nampak nasi lemak 50sen taknak pulak u tegur. adehhh..manusia manusia


Ranking: 5

{ 0 Comments... read them below or add one }

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO