Luqman si pecinta cicak!

on Thursday, October 28, 2010

Assalamualaikum dan Salam satu Malaysia


mOde : sering terketawa sendirian


Lagi kisah benar dari ruang kelas pendidikan khas~

Ini Luqman Hakim bin Amir Hamzah (amek kau. nama penuh aku letak)



Dia budak hyper yang sangat sukakan CICAK! tidak geli bermain dengan cicak, tidak gentar menangkap cicak dan tidak gOyah untuk menyakat kami dengan cicaknya! adehhh~ (saje nak highlight.haha)


Suatu pagi...
si cicak luqman memanggil cikgunya: "cikgu.cikgu! luqman ade sesuatu" 
si cikgu: "ye luqman.." 
si cikgu pOn beriye-iye menunggu
luqman: "cikgu tengOk ni. luqman kagum" (sambil mengeluarkan sesuatu dari dalam beg)


si cikgu: "wah.kagum?? ape tu?? surat kabar??"
luqman: "cikgu tengOk ni. badan wanita tapi ekornya macam cicak.cantik cikgu" (katanya bangga + excited)
si cikgu: "hah???" (cikgu ternganga lalu mulut TERcebik sedikit sebab geli sangat!)


Lantas cikgu cepat2 mengeluarkan handphOne. nak snap kepelikan budak luqman nie...adeh~ cicak nampak cantik dimatanya

********************
kes 2

cikgu jai ada menguruskan kOlam ikan keli untuk kelas pendidikan khas di belakang sekOlah.

cikgu jai: "aku pelik betul lah, banyak betul cicak masuk dalam kolam" (keluh cikgu jai tiba2)
luqman: "ha ah. aritu luqman masukkan cikgu"
cikgu jai: "hah??? kau yang masukkan??? astaghfirullahalazimmmm..pengOtor la luqman! bangkai cicak tu jadi umpan ikan keli!!" (marah cikgu jai)
kah kah kah aku kegelian tapi aku gelak kuat2. gelak dalam hati jer.heh. memang cicak man budak ni...haha

********************
kes 3

cicakman luqman datang ke sekOlah seperti biasa. mengendOng bag labtop ayahnya. hari2 bersemangat bawak pegi skolah. tapi bukannya nak belajar!asyik mencari cicak (err~ emo tetiba.haha)

Luqman: "cikgu, tengOk ni. luqman tangkap kat rumah malam tadi" (sambil menunjukkan balang kuih yang berisi beberapa cicak! wekkk!!!)

si cikgu tak saggup memandang

si cikgu:"Luqman! cikgu geli la luqmannn...pegi buanggggg!!!!!!! "
Luqman:"hehehehe"

luqman o luqmannnnnn...mengapa cicak menjadi pilihanmu.. T__T cikgu GELI tau tak!!!!!!
>.<"



 faezahannah 


pssssssssttt...luqman suke mengusik si cikgu dengan mengacah-acah memasukkan cicak di dalam baju.eeeissshhhhh! >.<""

Ranking: 5

{ 5 Comments... read them below or add one }

ASaDa RyutaRo said...

dah namanya hyperactive. dahhsyat gak loqman ni. huhu..


October 28, 2010 at 10:06 PM
zulkbo said...

salam..
opocot!!
ada cicak ke..
mari kita bunuh..
sunat ni kalau di bunuh..


October 28, 2010 at 10:07 PM
Anastasia Ann said...

euwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww cicak!


October 29, 2010 at 11:42 AM
Faezah Hannah Al Baj said...

@asada
mmg dasyat..ad byk lg kisah berani mati dr luqman.tapi mampu tules yg ini jer..heh


@zulkbo
tula...teringin nk bunuh.tapi geli... >.<"


@ann
euwww...kau penah minum air cicak kn..smpy dpt 4flat.haha


October 30, 2010 at 9:41 PM
Tomato Gurl's Life said...

hahaha..suka cicak??pelik2..


November 1, 2010 at 8:28 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO