terapi diri..lolz!

on Saturday, July 3, 2010


Assalamualaikum..

Sejak mula bekerja.. terasa diri sebuk la pulak! malas nak fikir perkara yang remeh temeh. style hidupku masakini.. aku lebih suka fOkus kepada anak-anak muridku..

bahuku terasa sedikit berat..

uhh..sememangnya terasa berat..hari-hariku dipenuhi dengan tekanan pada awalnya..namun kini dan setiap hari-hari yang mendatang..akan ku sentiasa cuba memperbaiki diri..demi menjalankan tanggungjawab dalam mendidik anak-anak istimewa..Orang kata..jadi cikgu senang..pergi sekOlah, balik sekolah. banyak cuti. hurmm..hOnestly laa eh..being a teacher is nOt that easy! sukar dan mencabar dalam mendidik jiwa anak-anak masyarakat kita..then,we do have right to have such priority among the Others. 

ya, mereka anak-anak istimewa..

Tuhan..aku terima tugas ini sebagai dugaan..mOga kelak diriku mampu lebih bertahan..akan dugaan yang lebih besar! aku sangat bersyukur kerana punya seOrang emak yang sentiasa meniti dOa di bibirnya..yang mendOakan kesejahteraanku..mOga segala urusanku dipermudahkan..terima kasih ya Tuhan..kerana seOrang emak yang engkau berikan..sayang mak!!muahhs!



Autism..pernah dengar tak?? sure lah kan..



hurmm..spesis itulah yang aku temui..tanggungjawabku untuk memberikan mereka sedikit kefahaman..agar mereka mampu mengenal dunia yang mereka duduki ini..walau hanya untuk menyebut 'M' akan aku usahakan agar mereka faham untuk menggunakan 'M' dalam menyebut Makan, Minum, Mandi..

mereka punya alam sendiri..kadang-kadang aku terasa yang aku bukan mengajar manusia. Tapi aku sedang mengajar dinding, kerusi, meja dan lantai! 



sedikit cerita sekadar untuk cOretan hari ini..
sambutan hari pertamaku di sekOlah itu sangat baik! sambutan yang hangat juga diperOlehi daripada beberapa anak murid istimewa itu. murid perempuan aku benarkan untuk mendapat sedikit belaian dan usapan. yang lelaki..cepat-cepat aku lari!! 

kadang-kadang..keletah mereka buat aku tersenyum sendiri. terasa nk gelak pOn ade! hehe..itula terapi untuk diri sendiri..selalu gelihati walau stress meghurung diri =)

sekian.. pengalaman hebat ini akan menyusul di kemudian hari.. ^.^ bye!

 faezahannah 

psssstt..mereka perlukan lebih dari yang biasa =) semoga Allah memberkati segala usaha.ameen!
Ranking: 5

{ 6 Comments... read them below or add one }

miss hav0c said...

semoga menjadi cegu yang bagus!! goodluck ye


July 3, 2010 at 3:42 AM
ZihNuN FaTiN said...

tahniah pai!

selamat menempuh alam cikgu dgn penuh kesabaran dan semangat yg kental!=)


July 3, 2010 at 9:44 AM
~Ann~ said...

akhirnya...selamat bekerja.. eh eh jap nak ucap apa tadi ek?? hurmm lupa lak.. haha


July 4, 2010 at 10:59 PM
A.S.I.A.H said...

anak sedara saya ade pn autism jgk..hyperaktif sungguh..suka sgt bckp, tp cter yg dia gtau tu kte tak phm pun..haha


July 5, 2010 at 12:35 AM
Faezah Hannah Al Baj said...

miss havoc:

tq miss.. =)

kak tini:

tq kak~ doakan kite tau


July 5, 2010 at 3:56 PM
Faezah Hannah Al Baj said...

ann:

tq ann~ ceh kau!!! =p

asiah:
yeke..xpe..setiap anak itu seperti permata walau ad kekurangan..dia perlu sentiasa d gilap supaya menjadi lebih cantik..


July 5, 2010 at 4:00 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO