Cikgu, esok nak belajar yassin boleh??

on Monday, July 5, 2010


Assalamualaikum dan salam satu malaysia



Mase aku mule ber'blOgging' dulu, selalu pOst pasal kehidupan seOrang student..serba serbi mengenai suka duka di Universiti.. lecturers..classes..

pastu up siket cerita2 mengenai isu semasa..family matters..friends..

and frOm now on..penulisanku di muka blOg ini beralih kepada kehidupanku sebagai seOrang guru pendidikan khas..so kOrang jangan serik membaca dan menyOkong aku yer..sungguh aku sangat2 menghargai kehadiran rakan2 blOggers ke blOg yang tak seberapa ini..tanpa kOrang..siapalah aku. Okay! aku ada satu statement baekk punya!! 

"cikgu, besOk nak belajar yassin boleh??? "

tanya seOrang murid lelaki hyperactive sambil menunjukkan buku teks pendidikan islam yang sudah terbuka muka surat yang mengandungi beberapa baris dOa pendek..bukan surah yassin pon yang ditunjuknya!

"errr..." aku tak terjawab..terkedu..terkesima seketika @_@

aku tenung anak matanya..hurmm..ape yang budak 8 tahun nie sedang fikirkan..mahu belajar membaca surah yassin?? apa yang dia faham pasal yassin?? dan yang paling maximum kepelikan aku..kenapa die pilih untuk menyebut surah yassin?? sedangkan alif ba' ta' pon die tak tahu!! belajar abc 123 pon ikut suka hati dia..time mood dia nak belajar, dia belajar. time mood dia tak mahu belajar, dia bOleh pulak melOmpat lompat terkinja kinja..kadang2 baring sepah sepah..kat tengah-tengah jalan pOn boleh!! haish..pelik..



at last aku menjawab sambil aku tunduk menyambut buku yang ditunjukkan dari tangan kecilnya..

"Okay..esok pagi2 fikri datang jumpa cikgu tau..kita belajar sama2"

"heee..heeee.." fikri tersengih sengih

 faezahannah 

pssssttt.. kanak2 ribena istimewa begini pon boleh terfikir untuk membaca surah yassin.. tapi sesetengah orang yang cukup akal dan sihat tubuh badan pulak kadang2 terlupa nak mengamalkannya..ada yang xmahu membaca langsung!

Ranking: 5

{ 2 Comments... read them below or add one }

Hariz said...

Ya Allah..
Agak Tersentap..


July 5, 2010 at 10:41 PM
datin kelly ketak said...

sejuk hati la kalu camtu...nyaman je rasa...sentap pun ada sikit la..hehe


July 5, 2010 at 10:43 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO