Cikgu, cikgu cantik!

on Wednesday, July 7, 2010


Assalamualaikum dan salam satu malaysia

Tekak terasa sedikit perit..mungkit sebab banyak menjerit. hoho XD so far anak2 murid masih mahu mendengar cakap aku.. walaupOn kadang2 ada seOrang dua yang degilnyer masyaAllah.. tak mahu menulis, membaca dan bercakap! dOk diam saje takpe..tapi suka mengganggu kawan2 yang lain.. ada saja benda yang nak diusiknya. setakat neh aku memang tak pernah menyepak mengamuk lagi..(cikgu baru kena behave..hehe..) mOod saat ini agak cool..so malas nak marah2..otak aku pon asyik berfikir macam mana nak tarik perhatian mereka..aku lebih suka membawa pendekatan belajar di dalam permainan..maen la apa2 pOn..asalkan mereka ada belajar sesuatu dari cikgu berlagak cOol ini..eheh.

alkisahnyer ada seOrang murid dyslexia.. namanya haikal..sangat cOmel. ala2 chinese look gitu..kalau tengOk fizikalnya, dia seperti murid normal yang lain. petah bercakap.. cepat belajar. tapi cepat lupa.. plus ada masalah dalam pembelajaran, menulis dan membaca tOnggang terbalik. cOntohnya seperti di bawah:


tengOk tu, cara haikal menulis namanya sendiri.. alhamdulillah.. berkat usaha family dan seniOr teacher di kelas pendidikan khas sebelum ini, dia sudah dapat mengenal huruf, menyebut dan mengeja dengan baik. cume bile menulis je laa.. he gOt a bit cOnfuse.. arah tulisan terbalik! 

pagi tadi..haikal menyendeng nyendeng badannya.. macam nak cakap sesuatu..hah! betul lah. dia katakan ini...apekah.. @_@

"cikgu, cikgu cantik! heee heee.."

erk... huhu. ya, aku nampak cantek di matanya.. (walOpun rupa paras aku biase2 je pOn. ceh budak neh.. XD ) kemudian sampai habes waktu sekOlah dia asyik mengintai intai aku. haihh..

hurm..walau apa pOn, bagus laa..dia mampu menilai yang mana cantek, yang mana tak cantek, pada pandangan matanya.. harap2 di kelas mOral dia mampu belajar untuk menilai perbuatan yang mana baek..dan perbuatan yang macam mana di lihat buruk.. hOpefully! 

next, ada sOrang lagi murid dyslexia bernama badrul amin.. hah, yang nie memang langsung tak bercakap di dalam kelas! diam sahaja. tak nakal dan menurut perintah.. bagus la

spesis la nie denagan si haikal..huhu T__T

haa..tengOklah dunia.. mereka juga ada perasaan! nOta cinta di atas nie pulak aku dapati dari lembaran kerja seOrang murid hyperactive. namanya aiman.. chubby budaknya.. comel. hai..aiman..pandai juga kamu berkasih sayang bagai kan.. hahahah. ( pandai pulak lukis bentuk lOve!)

 faezahannah 

pssstt.... ada jugak yang mintak no telefOn! =P

Ranking: 5

{ 8 Comments... read them below or add one }

dnelayan said...

eeee.. comelnye..


July 7, 2010 at 4:18 PM
laGenDA KodOk HijAU said...

ala.. kodok pon pandai..

i love u cikgu ....


July 7, 2010 at 4:34 PM
❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

aduyai,..name anak murid cikgu tu..same ngan name en cinta kite la pulak...hehehe


July 7, 2010 at 4:45 PM
datin kelly ketak said...

hahaha....anak murid yg comel...pandai menilai cikgu yg cantik yer...hehe


July 7, 2010 at 8:37 PM
Cikgu Jaja™ said...

dnelayan:

ha a..cOmel =)

kodokkkk:
jgn kodok..nnt bini kau bising..


July 8, 2010 at 3:46 PM
Cikgu Jaja™ said...

cik aida comey:
hehe..comel..nama yg mn satu same dgn bf you?? =)

khalidahmacambagus:
eheh..mata budak2 cik khalidah.. =)


July 8, 2010 at 3:48 PM
nur said...

teruskan berjuang, cikgu!


July 10, 2010 at 12:38 PM
Cikgu Jaja™ said...

mjhidayah:
insyaAllah.. =) tq


July 10, 2010 at 8:35 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO