Jaja, petai dan err.. emak mertua

on Monday, December 10, 2012

Bismillah

Jaja gemar makan petai

kalau dilihatnya petai petai bergantungan di pasat.. petai petai itu tampak sangat comel. hijau hijau muda terang, bulat bulat kecil bujur. memang mengancam! hihi

sayangnya suami jaja tak suka makan makanan yang berbau seperti petai, jering dan seumpamanya..katanya makruh bila makan :/

i know that..

the thing is, jaja takde laa ghairah sangat nak makan petai..tapi suka makan la..kalau ada jaja makan, kalau takde, takde laa jaja beriya-iya keluar mencari petai..

sebab suami tak suka, jaja sedaya upaya menjaga hati suami

tapi..

yang bestnyer, suami kesian kat jaja..once he bought to me some petais'.. hihi balik rumah dia layurkan petai atas api dan hidangkan untuk lunch kami

alahai..baik betul laki aku :p

jaja: ehh..petai...abang beli petai untuk sayang ker???

suami: haa laa...untuk sapa lagi

jaja: hehehehehe, lebiu 

suami: :p



(gambaq hiasaan semata mata)

tak abeh cerita lagi nie... (sambil melipat lipat lengan baju :p)

suatu hari, emak mertua balik dari market..

emak mertua: nih.. mak nampak petai kat market sat nie..teringat teruih kat faezah, mak beli laa sikit

suami: mak nihh..dok bela sengat menantu dia

jaja: hehehehe 

suami: :p



(sekali lagi gambaq yang takdak kena mengena :p)

kesimpulannya... jaja suka makan petai. dan semua orang di sekeliling baik-baik hati belaka kerana redho dengan bau petai yang ohhsem! kikiki

psssttt...pandai makan pandai laa jaga kebersihan yer :p assalaamaulaikum

Ranking: 5

{ 10 Comments... read them below or add one }

Ayie Abas said...

ayie pun suka mkn petai...makn petai mentah x berapa sgt tapi klu yg dibuat masak pedas ke...atau lain2 jenis masakan..memang berselera... :)


December 10, 2012 at 11:33 PM
zulhilmi tempoyak said...

aloloh... cuitnye.. heee...

bhagia sgt kn. :)


December 11, 2012 at 5:00 AM
Cikgu Ma said...

lama dh aku x makan petai ja...

**domain tu akan jd dot.my...free rm120 utk tahun pertama(x kena bayar la)..thun berikutnya bayar rm20 jerr...


December 11, 2012 at 8:48 AM
afzalsukasuki said...

petai..petai la gak tapi jangan lupa perbetulkan typo tu ye. Pasar pon boleh jadi pasat :P


December 11, 2012 at 11:16 AM
IAMSERI said...

alolololo..so sweet..hehehe.seri pun dah bertahun-tahun tak makan petai.huuu.


December 13, 2012 at 5:23 AM
Aida Omar said...

oh kita serupa cikgu jaja.. kalau makan petai masak tempoyak paling kita suka.. aummm.. ohsem habis rasanya. haha.. tapi lepas tu jaga2 toilet harus dijirus dengan banyak air dan dispray dengan perfume. :P

*Serius aida suka tengok jaja dengan suami padan sesangat.. moga kekal ke akhir hayat :)


December 14, 2012 at 4:00 PM
zila manaf said...

hehe ska gak...ecececehh...lebiu too ;p


December 14, 2012 at 4:40 PM
wachak said...

pasat tu utk pasar tani ... kui33


December 16, 2012 at 1:46 PM
saifudin abu izzudin said...

kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
semoga menjadi semangat .. :)
Tidak ada yang namanya hari yang tidak penting dalam kehidupan manusia ini. Setiap saat berharga.


December 18, 2012 at 12:28 PM
Embun Melati said...

mesti la bela menantu dia, sebab menantunya cantik, manis dan seorang ustazah lagi...hehehe


December 24, 2012 at 2:00 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO