Entry Kurang Suci | Memadam dan Mencebuk

on Thursday, May 10, 2012

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum and hye everyone


kelas hingar bingar. namun aku biarkan ia bising. bukan aku tak reti menunjuk disiplin di dalam bilik darjah, tapi aku suka jika murid-muridku bising. bising tanda sihat. kalau sakit pasti diam lemah lantas kaku kerana lesu.. walau apa pun, lain guru lain caranya..ini cara aku.. (peh pehh jaja buat ayat selamatkan diri)


(ini sejenis pemadam.ohh it's cute)


di celah celah kegempitaan murid berdiskusi, aku terdengar dialog antara dua persona.. putra dan jihan


PUTRA : "weh jihan! apesal kau padam tulisan tu tak bersih??? kan cikgu dah kata, kalau memadam tak bersih sama laa macam kau cebuk pon tak bersih juga"


JIHAN: "ohhh..lupa ahh...." 


aku di belakang kelas, sedang membelek belek senaskhah bacaan. bahuku terhenjut henjut ketawa sendirian..bacaan di tangan ikut bergoyang. kihkihkih... ingat juga mereka kata-kata yang pernah aku lontarkan bulan lepas..aku gembira. syukur. walaupun aku mengajar ntah hape hape..sekurang-kurangnya murid murid belajar memadam dengan bersih dari tunjuk ajarku.. :) yay!





Ranking: 5

{ 5 Comments... read them below or add one }

Unknown said...

woah teringin jd cikgu! jeles2 ;p


May 10, 2012 at 9:40 PM
Unknown said...

mesti diaorg cakap dgn nada yang sangat serius. haha. selamat malam cikgu! :)


May 10, 2012 at 9:51 PM
Unknown said...

kak tini naik angin kalau pelajar gerak mulut tapi tangan tak gerak menulis...hihihi


May 11, 2012 at 8:42 AM
afzalsukasuki said...

betul ke cenggitu cikgu?oo kiranya nak tau sape cebuk tak bersih, hanya tgk cara dia memadam papan itam je la kan?hahaha


May 11, 2012 at 9:14 AM
EmpayarUtama said...

Saya nak ganti cikgu sehari leh tak?


May 12, 2012 at 12:12 AM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO