Adam si pemilik rambut kacak

on Saturday, May 12, 2012

hye. nama diberi adam iskandar. di bawah ada gambar saya
saya dan rambut saya yang kacak!
saya handsome bukan?? sila angguk

pada waktu pagi, saya sangat ceria, happy serta sedikit bersemangat untuk belajar!
setiap pagi papa yang sikatkan rambut saya
saya suka sebab papa ada letak gel rambut sekali. hurmmm harumnya!
saya yakin dengan penampilan saya!! 

namun begitu...
saya menyedari bahawa langit tak selalunya cerah..
kejap kejap mendung bertandang..mudah mudahan muncul pelangi yang berwarna warni. tapi harapan cuma harapan.semua menjadi tidak pasti.sebab semua boleh jadi berubah ubah

saya tahu, setiap sesuatu itu akan berubah ubah akur akan setiap kejadian tidak ada yang kekal..

sama seperti rambut saya! T__T



bila tiba waktu terpacak mentari di atas kepala... rambut saya yang awesome menjadi kering, layu tidak sebugar seperti di waktu pagi..

saya dapati rambut saya sudah tidak kacak di mata..

semangat saya kian pudar.seakan lenyap bersama peluh yang merenik di tengahari

saya mengaku bahawa saya sangat kecewa!

tanpa mempedulikan sesiapa termasuk cikgu jaja yang sedang menggigil menahan amarah. katanya dia sedih melihat saya seperti tidak memberi perhatian dan suka berada di dalam dunia saya sendiri. ya, saya punya dunia sendiri. lagi hebat. pedulikan cikgu jaja! bukan dia yang berikan aku duit 2 hengget grrrr.. 

ahh tak pedulik.. tak pedulikkk
saya harus lakukan sesuatu dengan rambut saya ini! kerana  kekacakannya tidak menyerlah lagi (err in fact masih kacak bukan?? )

ahhh...saya harus membuat sesuatu!
sayup sayup kedengaran cikgu jaja menjerit halus

"adam..adamm!!! adam mahu ke mana????"

ahhh taknak dengar. taknak dengar


pheuww...lega...baru puas hati saya.
tapi saya sedikit runsing kerana baju saya hampir kesemuanya basah! 
cikgu jaja lagi tadi tergamam. teruja lettew melihat saya rambut saya kembali rapi.mudah mudahan menjadi semakin kacak! yay!

okay..kawan-kawan mula bising. asyik bertanya kenapa saya basahkan rambut saya
saya katakan:

Jel sudah hilang dari rambut saya. jadi saya gantikan dengan air.bijak bukan?? tehehehe 

-end-


pssstt..in a meantime i really dont know how to handle this 'anak bertuah'

Ranking: 5

{ 3 Comments... read them below or add one }

Ayie Abas said...

itu rambut fesyen terkini tu..jaja.. haha3


May 12, 2012 at 1:11 AM
Cik tikah said...

memang bergaya habis :D


May 12, 2012 at 3:10 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO