"tak..tak..cikgu muka setia.."

on Saturday, February 11, 2012


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum and hye everyone..

kesahnya..tadi di sekolah ada pertandingan tulisan khat & jawi, nasyid, berzanji dan mewarna sempena sambutan Maulidurrasul..


aku menyelaras bahagian pertandingan..jadi semua yang berkaitan mengenai pertandingan dikelolakan aku.. dari minggu lepas lagi, aku dah pesan.. siapa nak join pertandingan, bagilah nama cepat, supaya memudahkan aku untuk urusan membeli hadiah penyertaan, sijil dan sebagainya..


tapi..apa yang berlaku.. 


pagi2 lagi kedatangan aku disambut Amin..murid tahun 6


katanya: "cikgu, boleh x kalau saya nak masuk khat??? "


cikgu: "hmm..boleh...."


amin lagi: tak apa ke cikgu?? cikgu tak marah??


cikgu: xpe.. (malas nak layan ekceli..)


amin: "betul ni cikgu??? cikgu tak marah??? "


cikgu: "haihh..awak tengok muka cikgu nie, muka nak marah ke..." =.=" (flat face)


amin jawab apa tau.. : "tak..tak..muka cikgu muka setia. kih kih"


cikgu: aaaaa.. apakah???


sempat pulak budak nie nak melawak dengan aku @__@


*********************
balik dari sekolah tadi aku terus ke kenduri seorang classmate sekolah dulu..


tahniah hadi..suami soleh idaman isteri tau..semoga bahagia saaampai akhir hayat :)
lawa pelamin kaw.. heh





Ranking: 5

{ 13 Comments... read them below or add one }

♪ cik katak ♪ said...

kekekekekeke...

kak jaja muka setia tu camne..
nak tengok sikit.. :P

kanak2 tak pandai menipu kan :)


February 11, 2012 at 8:27 PM
Cik tikah said...

ada ahti kat awak la tuh :P


February 11, 2012 at 9:14 PM
Ayie Abas said...

memang betul apa yg dikatakn amin tu...wajah jaja memang wajah setia.

murid darjah 6 pun nampak apa ada di sebalik wajah..memang cepat matang budak2 skrg.


February 11, 2012 at 10:25 PM
Che Izwa said...

Haha. Cikgu muka setia. Apakah? (:


February 11, 2012 at 10:57 PM
Cikgu Ma said...

ja, kau kena ajar istilah yg tepat...kih3...


February 12, 2012 at 12:16 AM
Nabiel said...

muka setia jaja?ekekke=P


February 12, 2012 at 7:18 AM
Bluewendy said...

waahh! cikgu muka setia la.. ye kot..=)hehe..tahniah kat kawan yg kawin tuh...


February 12, 2012 at 1:54 PM
cik bulan said...

cikgu plamin dia cantik sangatttt..haha.soh simpan t org nak.kah3.hahaha..

ehem2..setia setia.:D~

Teringat sem lepas ada classmate chinese pon kata mcm tu kat ulan.tetiba ja.eh muka u ni i tgk u sgt setia.LOL.hahaha..aigee~


February 12, 2012 at 3:20 PM
ghost writer said...

setia dalam soal apa tuh,Jaja? :)


February 13, 2012 at 2:42 AM
Cikgu Jaja™ said...

@GHOST WRITER
phan..kalau kau nak tahu, aku pon msh blur sampai skg..x faham knp perkataan SETIA boleh keluar dr mulut kecil tu..


February 13, 2012 at 2:41 PM
ghost writer said...

tapi biar aku saja yang faham setia yang macam mana.haha


February 13, 2012 at 9:08 PM
Mohd Norafzal said...

oo muka pon ada jenis2 ka cikgu?hahaha.muka sy agaknya muka apa ye cikgu?hehehe

p/s : ada kala pening, kadang2 keletah anak murid ni menghiburkan.untungla cikgu :)


February 14, 2012 at 9:23 AM
EmpayarUtama said...

Cuba tanya balik amin nak cakap apa sebenarnya :) Apakah


February 14, 2012 at 10:51 AM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO