Sesaat kau datang

on Thursday, February 16, 2012



Assalamualaikum and hye everyone..


kalau masa sekolah rendah dulu, di buku autograph, aku paling suka part menulis CITA-CITA, aku catatkan yang aku ingin menjadi pramugari..terbang di awan biru..heh.masa tu berangan nak pakai kebaya biru dan bertudung..keh keh..ohh sweet rasanya

masa baru-baru naik sekolah menengah, aku ubah cita-cita..sebab aku perasan aku terer subject math, aku naakk sangat jadi akauntan. masa tu, otak sempit lagi.. faham istilah akauntan tu kerjanya hanya di bank! haha... sebab selalu ikut abah pegi bank buat loan, aku suka laa nak menyibuk kat kaunter bank, semata-mata nak tengok pegawai bank kira duit..lagi..bilabila abah withdraw duit, pasti aku ikut sama..semata-mata nak tengok duit tu keluar dari mulut mesin ATM dan hidu baunya..kehkeh..materialistik jaja! haha..

sekarang..aku dah besar..ececey..haha.. emm ekceli, aku nak bagitahu yang aku nak pencen kerja sekarang..boleh dak??? hee... sebenarnya akhir akhir nie aku sibuk di tempat kerja..er..bukan merungut..saja nak share2 dengan korang.. :) biasanya aku gemar melayan lagu-lagu ketika memandu.. mungkin sebab stress bekerja, aku suka menyanyi. ya, post untuk hari ini tiada wadah bermanfaat, tiada peringatan, tiada tazkirah, cuma aku nak kongsikan lagu yang suka aku nyanyikannya so far..


tadaaaa...jom layan


Sesaat kau datang oleh Ramlah Ram feat Sleeq


hehe..best kan..lirik dia pon awesome.. :)



Ranking: 5

{ 11 Comments... read them below or add one }

Ayie Abas said...

jaja nk pencen jadi cikgu?

kesian laa anak murid yg suka jaja mengajar mereka...ermmm

lagu tu ada mlm tadi ayie tgok rakan fb post...tapi ayie x dengar.

tapi kali ni bila jaja pun letak lagu yg sama dlm entry...abg ayie kena dengar...haha :P


February 16, 2012 at 6:16 PM
Cikgu Jaja™ said...

hehe..

tengs abg ayie bg support kt blog jaja yg ntah apa2 nie..

tengs again :)


February 16, 2012 at 6:26 PM
cik kiwi's said...

aishh akk. mana boleh berhenti kerja ni. hehe. jadikan kerja akk yg sekarang sebagai satu perkara yang sangat seronok untuk akan lakukan setiap hari. naaa. barulah tak boring sampai umur kita 60 tahun..hehehe..:P


February 16, 2012 at 7:14 PM
Ce'gu JAERA said...

ehehehe.. macam tu la cikgu.. banyak stress yang kena tempuhi... baru2 ni saya ada krisis sikit dengan penolong kanan 1.. ya Allah, stressnya bukan kepalang.. baik layan2 lagu, jerit kuat2.. ehehe


February 17, 2012 at 7:38 AM
Saddila said...

awalnya nak pencen, haha.

suka lagu ni :)


February 17, 2012 at 5:01 PM
-Incek Fik- said...

masa kekecik dulu.. lawak bila dikenang cita-cita kita dengan cita-cita kengkawan..


ada yang nak jadi askar la.. nak jadi doktor la, nak jadi tukang masak la, dan ada jugak sorang tu nak atromen lawan raksasa..

hahaaa.. imaginasi kanak-kanak kan, walhal bila dah besar lain pulak kerjaya kita kalau nak dicompare dengan cita-cita masa kekecik dulu..


*masa fik kecik dulu berminat nak jadik saintis nuklear.. last-last dapat tawaran sambung belajar kat cina, dan InsyaAllah bakal mengajar mandarin dekat sekolah rendah nanti heheee..


nampak?

kita merancang, tetapi Allah la sebaik-baik Perancang.. Dia lebih Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana :)


February 17, 2012 at 8:31 PM
Ayie Abas said...

dah dengar dah berulang2 kali. ^__^


February 18, 2012 at 7:07 AM
Aben Idris said...

atul pun suke sangat2 lagu ni....lagu ni kena sangat2 dgn keadaan atul sekarang...heeeee...suke3


February 18, 2012 at 2:15 PM
EmpayarUtama said...

kenapa? tak mencabar ke? ala buat cam biasa je jadikan sebahagian dari hidup nanti ok balik...


February 22, 2012 at 1:14 PM
Maya Diana said...

enjoy ur day...sukangajar tp xsuka keje pengkeranian je..hehehe

p/s: jemput join http://rakanblog.com
untuk exchange link sesama kita..

n please like fb rakanblog juga yerk...hehehe...c ya


March 14, 2012 at 11:49 AM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO