Setujukah anda??

on Saturday, January 7, 2012


بسم الله الرحمن الرحيم

setujukah anda dengan murid ini??

(translated)
Mereka kata: Kesiannya orang yang tak tahu Bahasa Inggeris, mungkin akan menghadapi kesusahan untuk memahami percakapan manusia

Aku kata: Kesiannya orang yang tak tahu Bahasa Arab, mungkin akan menghadapi kesusahan untuk memahami percakapan Tuhan manusia.. 

hehe :)

****************
Bahasa arab bahasa al Quran juga bahasa syurga~ bahasa arab juga dipanggil sebagai 'Lughotud dhod' atau maksudnya 'bahasa dhod'.. kenapa dhod?? ahaa...sebabnya mudah, dhod adalah satu-satunya huruf yang wujud dalam bahasa arab..tidak dalam bahasa inggeris mahupun bahasa melayu

pssstt..malu la..terasa jauhhh dengan Sang Pencipta..aku lebih memahami dan betah dengan bahasa inggeris berbanding bahasa al Quran.. T___T so bad




Ranking: 5

{ 11 Comments... read them below or add one }

Miss Xyz said...

sbb tu sye ambik subjek arab.. wlupun rmai yg kata susah, tp xpe.. bljr bhse Al-Quran mudah-mudahan Allah permudahkan.. doakn sye ye ;)


January 7, 2012 at 8:20 PM
♪ cik katak ♪ said...

huhuhuh dulu yana belajar bahasa arab tau kak jaja dari f1- f3

tapi skang hampeh..
tak hengat dah.. :(


January 7, 2012 at 8:29 PM
Paris Lipton said...

mcm teringin je.....nk blaja.....tp tp....kena amek kelas luar kot skrg...kena cr somi pndai bhsa arab kot...sweettt nyerrr
hahahah


January 7, 2012 at 9:29 PM
Ema said...

tba2 sy pun malu jugak huuhuh


January 7, 2012 at 10:49 PM
EmpayarUtama said...

Hehe tak berani nak komen :)


January 8, 2012 at 1:16 AM
khairul said...

sy pon x reti Arab ni..takat ahlan wah sahlan aje la


January 8, 2012 at 2:27 AM
Aida Omar said...

setuju!! kalau kita tahu bahasa arab kita lebih mudah memahami Al-Quran.. tu la zaman sekarang nie bila tak tahu bahasa inggeris kira dah memalukan..


January 8, 2012 at 9:15 AM
SeseDaP RaSa said...

saya x reti bahasa arab.. tpi nak blajaq..


January 8, 2012 at 10:36 AM
★ aIsyaH ★ said...

sy pernh blaja arab..memg besh..
tp st0p ble naeq f4..sedih 0ww..
hmm :)


January 8, 2012 at 11:14 AM
Ayie Abas said...

ayie ni pulak inggeris pun berterabur...arab apatah lagi..tapi kalau bacaaan dlm solat tu al hamdulillah ayie boleh faham secara umumnya.^__^


January 8, 2012 at 12:30 PM
Mrs.Yie said...

akak x reti bahasa arab tapi kalau jawi pantas je leh baca..hubby akak pandai bahasa arab pasal dia bekas pelajar sekolah arab tapi sekarang dah kurang pandai lah dia pasal dah lama dia x pegi sekolah hehehe


January 8, 2012 at 12:55 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO