cikgu, nak sikit minyak wangi boleh??

on Monday, January 9, 2012


بسم الله الرحمن الرحيم

assalamualaikum and hye everyone..


aku jeling jam di tangan. masa mengajar lagi 2 minit nak habes..


sementara menunggu aku membelek-belek kerja, budak-budak memang suka duduk beramai-ramai mengelilingi aku. amirul, murid bijak yang sangat-sangat menyukai ben10, berdiri betul betul disebelah aku. tangan kanannya di angkat menongkat dagu, tangan kirinya lincah bermain-bermain dengan pemadam brand Ben10..

budak amirul nie kalau duduk dekat-dekat dengan aku nie..aku dapat rasakan, mesti ada sesuatu yang dia nak

tup tup...


"emmmmm..sedapnya bau..kenapa cikgu pakai minyak wangi??"


ahh sudahhh...dh hagak dahhh..mesti ada sesuatu yang budak kecik nie nak tanya...aritu nak mintak air..haha

"ermmm..sebab..cikgu tak nak berbau busuk"


"ohh.."


aku meneruskan menanda lembaran kerja..


amirul mendekat. aku pandang dia


"cikgu, nak mintak sikit minyak wangi boleh???"


"aaa..."




psstt..budak-budak memang begitu..akan suka dengan apa yang kita ada kalau senang di hatinya..kalaulah aku boleh sampaikan sesuatu dengan mengambil hatinya juga..mesti murid2 turut suka dan senang nak belajar kan.. ^__~

Ranking: 5

{ 2 Comments... read them below or add one }

Cikgu Ma said...

ja, td petang aku pulas rambutan sebijik ja..bawak pgi kelas mengaji...semua nak..hahaha..


January 9, 2012 at 6:37 PM
Unknown said...

ah sudah..sabor jelah..nasib budak kecik yg bau..kihkihkih


January 9, 2012 at 6:48 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO