Nafas baru cinta..

on Sunday, January 1, 2012



بسم الله الرحمن الرحيم


Cinta
cinta itu selalu kreatif dan aktif
kreativiti pada dasarnya memerlukan waktu, usaha dan tenaga
waktu, usaha dan tenaga yang dicurahkan untuk meluahkan cinta akan menghasilkan rasa kasih yang mendalam
cinta itu tidak pernah berhenti
cinta adalah sebuah lingkaran yang terus berputar
aku pernah menghayati cinta..aku katakan cinta kepadamu adalah kerna Allah
....Allah yang mendatangkan rasa aneh itu untuk kamu

bagiku ketika itu, cinta adalah kekuatan semangat
semangat, membakar cinta dan membiarkan cinta tetap hidup
semangat yang terus berkobar
setiap assignment, projek, tugasan-tugasan lain selalu bertemankan semangat cinta itu 
bukan hanya datang dengan dari daya tarik fizikal
tapi datang bersama komitmen yang dalam..

semangat dapat diciptakan kembali
dengan bayangan dan imaginasi saat-saat indah di masa lalu
ah cinta itu hebat
kerna aku pernah merasai spontan dan kejutan
lantas mencipta semangat cintayang unik


hati-hati kita.. punya irama yang sama
irama semangat cinta
selalu aku terlupa..
agungnya cinta bila kita punya hati yang sedar
punya hati yang bersih
punya hati yang lurus
punya hati yang terpelihara

itu kisah cinta yang dulu.. puas memujuk hati sendiri
sudah takdirNYA cinta yang dulu tak mahu bersatu
kini semuanya kian dilupakan..perlahan lahan aku singkap lembaran baru
sophan berpesan, jangan dilupa kisah lalu..
(kalau kau masih ingat)
tapi aku tak mampu mengekalkannya phan..kerna rasa itu bakal menyakitkan

well..hari ini hari baru..untuk tahun masihi yang baru..
azam yang sama dengan awwal muharram yang lepas
biarlah hati ini..hati-hati kita menjadi hati yang lebih baik

ya Allah..kurniakan aku hati yang terang..yang penuh pengajaran..yang membimbing sepenuh akal, pendengaran, pengelihatan kepadaMU ya Rabbul 'Izzati.. 

ahad yang cerah..
aku harapkan nafas yang baru.. nafas baru cinta
kerna aku percaya di kiri dan kananku setia sang pencatat amalan
semoga tiada sebab untuk menconteng titik hitam kenodaan
semoga bersama semangat cinta yang baru, 
hati terus dikuatkan dalam perjuangan..menempuh onak penghidupan


psstt..terima kasih sahabat kerna sudi membaca yang ntah apa-apa..
aku hargai kalian. kerna kalian  istimewa :)
alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..kita masih bersama saat ini
selamat tahun baru ^__~





caption: mood baru , berbowling. alhamdulillah..sedikit membantu menajamkan fokus


Ranking: 5

{ 19 Comments... read them below or add one }

Nabiel said...

Selamat tahun baru..=)so nice this entry..


January 1, 2012 at 12:59 PM
EmpayarUtama said...

ermmm menarik... siapa sophan?


January 1, 2012 at 1:14 PM
Aida Omar said...

ayat2 jaja menusuk kalbu la..

cinta dengan Allah adalah cinta yang paling agung yang tiada tolok bandingnya.


January 1, 2012 at 1:19 PM
D'Nur Suffi Shopalista said...

Sejauh ku berlari
Meninggalkan dirimu
Masih bayangmu yang menawan

Sekuat ku mencoba
Melupakanmu kasih
Lalu mengapa ku tak sanggup

Adakah waktu tak berpihak
Atau memang sudah jalannya
Untuk kita terpisah
Selamanya

Ku tak percaya kita
Terpisah karena berbeda
Lalu ke mana kan ku cari

Ku tak percaya kata
Cinta tak harus memiliki
Lalu mengapa?
Hati terasa sakit

Sekeras ku berfikir
Mencari alasannya
Semakin jatuh ku terluka

Adakah waktu tak berpihak
Atau memang sudah jalannya
Untuk kita terpisah..

Hati terasa sakit..


:)


January 1, 2012 at 1:24 PM
TiraPengemis said...

sweetnyeee awan tue...uhukhukkhuk


January 1, 2012 at 1:48 PM
Koding said...

Imej orang bercinta pada awan??
Pandai orang yang mengeditnya...


January 1, 2012 at 2:49 PM
Cik Azizah said...

amboi...sweetnya puisi ni..hehe


January 1, 2012 at 3:30 PM
Ayie Abas said...

ermmm...luahan yang panjang dan mendalam...tapi ayie menyukainya...menarik. ^__^

entry pembuka tahun yg baik...jaja ^__^


January 1, 2012 at 6:35 PM
Cikgu Jaja™ said...

@nabiel
thanks..selamat tahun br gak :)


January 1, 2012 at 6:59 PM
Cikgu Jaja™ said...

@Empayar Utama
thanks EU..ohh sophan tu kawan baik jaja :)


January 1, 2012 at 7:00 PM
Cikgu Jaja™ said...

@aida omar
heheh..malu la aida oi.. ^__~

em betul CINTA KepadaNYA yang paling paling agung :)

thanks kerna mengingtkan


January 1, 2012 at 7:01 PM
Cikgu Jaja™ said...

@ D'Nur Suffi Shopalista
macam putus cinta je sofi.. ^__~ saba je ok.. :) sama2 kita kuatkan hati


January 1, 2012 at 7:05 PM
Cikgu Jaja™ said...

@tirapengemis
ha a..cool kan awan tu :)


January 1, 2012 at 7:06 PM
Cikgu Jaja™ said...

@koding
ha a..pandai dia mengedit gambar awan :)


January 1, 2012 at 7:08 PM
Cikgu Jaja™ said...

@cik azizah
hehe..sweet sikit2 je jijah..

ehh kau bila nk tukar puan nie..cik memanjang..kikiki


January 1, 2012 at 7:08 PM
Cikgu Jaja™ said...

@ayie abas
thanks ayie.. ^__~ semoga entry pembuka tahun yg baru ni benar-benar dapat membuka buku baru buat jaja.. doakan ekk


January 1, 2012 at 7:10 PM
Phat said...

nanti kita lawan bowling eh


January 2, 2012 at 12:05 AM
si para para said...

cinta... terlalu sukar untuk di beri makna. kerana cinta itu hanya terungkai bagi siapa yang merasainya.

cintailah DIA.


January 2, 2012 at 1:27 AM
~SaL IjOu~ said...

Cekalkan hati adikku..Allah menjanjikan yg terbaik buatmu..
selamat tahun baru..jgn lupa utk senyum selalu~ =)

Syg kamu~ ^^


January 2, 2012 at 9:22 AM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO