Trailer Film "Hafalan Shalat Delisa"

on Monday, December 12, 2011

بسم الله الرحمن الرحيم

salam and hye everyone..

jom tengok Trailer Film "Hafalan Shalat Delisa"





Delisa (Chantiq Schagerl) gadis kecil kebanyakan yang periang, tinggal di Lhok Nga desa kecil di pantai Aceh, mempunyai hidup yang indah. Sebagai anak bungsu dari keluarga Abi Usman (Reza Rahadian), Ayahnya bertugas di sebuah kapal tanker perusahaan minyak Internasional. Delisa sangat dekat dengan ibunya yang dia panggil Ummi (Nirina Zubir), serta ketiga kakaknya yaitu Fatimah (Ghina Salsabila), dan si kembar Aisyah (Reska Tania Apriadi) dan Zahra (Riska Tania Apriadi)


26 Desember 2004, Delisa bersama Ummi sedang bersiap menuju ujian praktek shalat ketika tiba-tiba terjadi gempa. Gempa yang cukup membuat ibu dan kakak-kakak Delisa ketakutan. Tiba-tiba tsunami menghantam, menggulung desa kecil mereka, menggulung sekolah mereka, dan menggulung tubuh kecil Delisa serta ratusan ribu lainnya di Aceh serta berbagai pelosok pantai di Asia Tenggara



Delisa berhasil diselamatkan Prajurit Smith, setelah berhari-hari pingsan di cadas bukit. Sayangnya luka parah membuat kaki kanan Delisa harus diamputasi. Penderitaan Delisa menarik iba banyak orang. Prajurit Smith sempat ingin mengadopsi Delisa bila dia sebatang kara, tapi Abi Usman berhasil menemukan Delisa. Delisa bahagia berkumpul lagi dengan ayahnya, walaupun sedih mendengar kabar ketiga kakaknya telah pergi ke surga, dan Ummi belum ketahuan ada di mana



Delisa bangkit, di tengah rasa sedih akibat kehilangan, di tengah rasa putus asa yang mendera Abi Usman dan juga orang-orang Aceh lainnya, Delisa telah menjadi malaikat kecil yang membagikan tawa di setiap kehadirannya. Walaupun terasa berat, Delisa telah mengajarkan bagaimana kesedihan bisa menjadi kekuatan untuk tetap bertahan. Walau air mata rasanya tak ingin berhenti mengalir, tapi Delisa mencoba memahami apa itu ikhlas, mengerjakan sesuatu tanpa mengharap balasan



'Delisa cinta Ummi karena Allah'

*****
oke..baru sudah menyeka air masin..sebak pulak..

sungguh, film begini yang aku nanti-nantikan.. aku sedikit tersinggung dengan film2 dari negara kita..kurang atau sedikit atau mungkin istilah "takde sangat" publish film2 berunsur islamik yang membawa kita kenal akan akhirat..macam keras bunyinya ekk..anyhow, semoga selepas ini ada perubahan..kita harus bangkit dengan wadah islami, kita tampil mencerna akhlak pekerti tinggi. siapa lagi kalau bukan kita..kita harus memulakan.kita perlu merubahkan. usah gusar, Allah kan ada..


sudah2 lah dengan ombak rindu..juta-juta ringgit bukan masuk poket kita..macam kawan aku catat di laman skype "status semua ombak rindu..aku ongbak hangpa semua baru taww.."


heh


Ranking: 5

{ 10 Comments... read them below or add one }

Nonie said...

ye.ade jgk terbca sal trailer filem ni,dr fanpage wardina safiya...
tertunggu2 nk tgk...


December 12, 2011 at 10:17 AM
Ayie Abas said...

ayie rasa filem berunsur islam indonesia juga bukan laa apa2 sgt...kadang2 berbelit2..spt ayat2 cinta dan yg lain2...ntah apa2 ntah.

malaysia juga yg terbaik ^__^


December 12, 2011 at 1:00 PM
diba said...

hope dpt tgk nnt..tgk trailer dye mnyentuh hti..hu


December 12, 2011 at 5:17 PM
ghost writer said...

ada,namun belum cukup menarik,Jaja.

aku sendiri masih belum dapat hayati kisah2 macam nih.pelik kan aku.


December 12, 2011 at 8:47 PM
Gen2Merah said...

wahh, review filem ni pun dah nampak macam hebat.. tak sabar gak nak saksikan... ehehe


December 13, 2011 at 2:04 AM
fiezah91 said...

hehe.. maaf memaafkan lagi elok. :)


December 13, 2011 at 3:42 PM
teratai said...

harap2 dpt tengok cerita ini!


December 14, 2011 at 11:36 PM
FIFIEY LYCHEE MARATION said...

filem ni nampak best! harus tgk..


December 16, 2011 at 2:07 PM
katak comel said...

pjgnye n3..btw,nk kawen nty ajk miera taw,nk jd pengapit kak jaja..ehehe


December 16, 2011 at 3:26 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO