DEWAN BEDBINTON

on Monday, December 26, 2011



بسم الله الرحمن الرحيم


as salam and hye semua 


deng dang~ (bunyi mesej masuk)

aku tengok inbox, dapat mesej dari anak buah :

cik ja ?? kakak ada dalam dewan bedbinton tengah duk tengok abah mein bedbinton la ni 

terus aku gelak..kehkeh.budak darjah 2 nak belajar type mesej..kehkeh.. okay2..aku tak nafikan anak-anak sekarang advance..galaxy pon dia dah hadam..kehkeh (masih kurang pandai membina ayat yang betul dan penggunakan tanda soal yang tidak sesuai..badminton pon dia confius lagi nak eja..kehkeh.comel pulaks rasanya)


okay, ini kakak. nama penuh nur aina safiyyah. gambar ni pon kakak yang snap sendiri dengan phone aku. muka aku separuh tak ape, asalkan muka dia nampak penuh.adehh..haha


kakak pandai menggunakan alatan teknologi. laptop pon dah pandai guna walau sekadar bermain game. aku lihat anak-anak sekarang cenderung begitu. banyak masanya habis dengan alatan teknologi. Itu tidak termasuk masa yang dihabiskan  untuk bermain PS3, X-BOX, menonton video serta pelbagai peralatan teknologi moden yang ada. Memang betul ada rasionalnya pendedahan awal teknologi boleh meningkatkan pemahaman anak-anak kepada sains dan teknologi, seperti mana yang telah negara Jepun amalkan. Tapi aku risau bila terlalu banyak disogokkan dengan teknologi berbentuk hiburan seperti itu, proses tumbesaran mereka, terutamanya dari sudut mental dan emosi akan menjadi kurang sempurna berikutan ‘proses pematangan yang terlalu awal’ . kalau mahu dibandingkan dengan zaman aku dulu, lepas spm baru pandai nak guna telefon bimbit...lambat matang kan..kehkeh


zaman serba maju sekarang ni, aku rasa ibu bapa harus bijak menangani situasi, pendedahan kepada teknologi itu sudah bagus, cuma perlukan 'guidance' dan kawalan yang baik kot..


ehh..apa aku bebel daaa..tak fokus! adehh... :p




psssttt...bedbinton pon bedbinton la kakak..kehkeh. bagus juga dia bermesej-mesej, boleh belajar membina ayat dengan cikgu jaja :)





Ranking: 5

{ 5 Comments... read them below or add one }

ℬʊḓαк﹩ $тℯłʟα ✿ said...

Done follow u ~ :) BTW nice blog . Kalau sudi . Follow sy jgk. http://rock-secretonlinegurlzz.blogspot.com/


December 26, 2011 at 1:24 PM
Kalamhati said...

hehe janji msg tu understood..bagus gak.lama2 akan improve la tu..


December 26, 2011 at 6:26 PM
Admin said...

xpe kecik lagi kan tp dah pndai guna byk benda kan


December 26, 2011 at 7:57 PM
Ayie Abas said...

lebih kurang macam anak sedara ayie jerr...hehe3

ejaaan yg betul badminton kan?..ermmm


December 27, 2011 at 4:37 AM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO