Manusia vs Binatang

on Sunday, October 23, 2011



بسم الله الرحمن الرحيم

Salam and hye semua

aku tahu, foto di bawah amatlah tidak adil jika mahu disamakan manusia dengan binatang. tapi..aku sangat-sangat tersentap melihat foto ini, kerana aku sebahagian dari manusia yang berakal dan berperasaan. punya rasa sebak. punya rasa sesal. kerana manusia tidak seharusnya membiarkan insiden kejam ini berlaku. jika binatang boleh berusaha menyelamatkan rakan spesisnya, sepatutnya manusia lebih arif bertindak! cpr pon boleh kan..anyhow.. aku percaya kisah sadis ini ada hikmahnya, ada pengajarannya. mungkin Tuhan sengaja tunjukkan, inilah kebenaran hati-hati manusia di akhir zaman.. 


(pakai kanta kalo nak lagi besar klik untuk tumbesaran)

aku sangat malu. MALU. sekarang, apa beza manusia dengan binatang?? haihh..xtau dh nak kata apa..sikap betul!!




info:fesbuk

Ranking: 5

{ 24 Comments... read them below or add one }

cikguden said...

tak tahu nak cakap apa. sedih dengan apa yang berlaku


October 23, 2011 at 10:39 PM
sis92 said...

kesian budak tu dah meninggal :(


October 23, 2011 at 10:39 PM
Cik Azizah said...

bila tengok video tu sgt terkejut! tak smpai hati tengok.kesian kan..nasib la org2 malaysia masih ada sikap prihatin,


October 24, 2011 at 12:47 AM
[™محد زولفکر] Zulfakar said...

Sabar.
Itu bezanya manusia ada agama dan tak beragama.

Binatang mmg sayangkan binatang cuma x de akal.


October 24, 2011 at 1:12 AM
[™محد زولفکر] Zulfakar said...

Itu bezanya manusia beragama dan x beragama.
Binatang mmg dah tentu x de akal tp ttp sayang apa yg dia tahu.

Sabar ajer lah cikgu.


October 24, 2011 at 1:14 AM
Khairil said...

ada manusia yang sudah hilang perikemanusian dlm hati dia...


October 24, 2011 at 9:41 PM
Cikgu Idris said...

nauzubillahi min zalik..


October 25, 2011 at 9:09 AM
PORUMAN said...

this is what the true face of human being ... doing something stupid than beast


October 25, 2011 at 10:50 PM
NURUL ASHIKIN said...

lepas ni kita jadi binatan sbb binatang lebih mulia hatinya...


October 26, 2011 at 7:25 AM
ghost writer said...

manusia tidak pernah pinjam sifat binatang.sebab binatang sendiri tak punya sifat seperti manusia.manusia punya sifat lebih tinggi dari binatang.

(baca:sarka)


October 27, 2011 at 5:09 PM
Cikgu Jaja™ said...

@cikguden
jaja pon pening dok pk nie..haihh..


October 28, 2011 at 1:01 PM
Cikgu Jaja™ said...

@sis92
x ape meninggal..dari menderita ats kezaliman bangsanya sendiri..astaghfirullah!


October 28, 2011 at 1:01 PM
Cikgu Jaja™ said...

@jijah
tu la..tergamak buat mcm tu..apa laa yg dia dok ok ms stop sekejap sebelum melanggar budak tu dgn tayar belakang plak..ya Allah....zalimnya dia jahhh :(


October 28, 2011 at 1:02 PM
Cikgu Jaja™ said...

@fakar
sabar la ni fakar..sedih x abeh lg tau xxxxxx!!!!.??? haihh


October 28, 2011 at 1:03 PM
Cikgu Jaja™ said...

@daddy harraz
hmmmm :( may GOD bless her live in peace..


October 28, 2011 at 1:04 PM
Cikgu Jaja™ said...

@khairil
xde hati dh tu..yg ada cuma daging hitam bersalut tahi!


October 28, 2011 at 1:05 PM
Cikgu Jaja™ said...

@cikgu idris
Semoga Allah melindungi kita dari org2 yg kejam..


October 28, 2011 at 1:05 PM
Cikgu Jaja™ said...

@poruman
beast is soo clever than them! absolutely we were excluded.


October 28, 2011 at 1:06 PM
Cikgu Jaja™ said...

@nurul asyikin
Allah sengaja beri petunjuk ats perilaku binatang..supaya menjadi pengajaran kepada kita..mcm kisah Qabil yg membunuh saudaranya habil dulu..Allah datangkan gagak utk mnunjuk ajar bagaimana mahu menanam jenazah!


October 28, 2011 at 1:08 PM
Cikgu Jaja™ said...

@fathiah
sedih sgt2.. semoga yg bersalah insaf dgn kesalahannya


October 28, 2011 at 1:09 PM
Cikgu Jaja™ said...

@sophan
tiada siapa ikut siapa.. tp gambaran manusia sekarang lebih teruk dr binatang yg tidak berakal..ke mana letaknya duduk diri pertimbangan hati,empati,akal??? kt tumit kaki???? sangat sengall..aku tgh mrh ni phan...haihh!


October 28, 2011 at 1:11 PM
ctk said...

binatang yang xder akl pon thu belas kasihan..ermmm


October 29, 2011 at 10:11 AM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO