Taknak gemok!

on Saturday, February 12, 2011

Salam n hye semua..


mOde: tadi bosan siket.sekarang tidak lagi!


Tadi petang i pegi withdraw duit sikit. wheuw~ alhamdulillah.. wujud lagi rezeki aku. masih juga bersisa walau tidak seberapa. mujur masih single! elOk2 keluar dari pintu maybank, aku disapa seseOrang. aku lihat ada kenderaan WWF di belakangnya. "assalamualaikum cik..maaf mengganggu. bOleh saya tau nama cik siapa?" aku jawab "waalaikumussalam. ya tak apa.. panggil saja faezah"  dia tanya lagi "cik pernah dengar singkatan WWF??"  sempat aku jeling pacuan 4 roda di belakangnya. Oh ada gambar panda. lantas aku jawab "ya sudah tentu, World Wildlife Fund bukan.."  jawabku yakin sambil tepat mataku memandang hidungnya. ah, bukan dia tahu aku membaca world wildlife fund kat pajerO dia..haha. dia tanya lagi "cik nie cikgu ker??" heh. tanpa segan silu aku menyahut "ya saya..."  balasnya "patOt la nampak macam cikgu"  heh. tak bOleh sembunyikan identiti nampaknya. begini agaknya telahan terhadap Orang yang terpancar karismanya..cecey~!! :p


Sudah. sudah! bukan itu pOint yang mahu aku kOngsikan. anda nampak tajuk entry di atas?? ya, TAKNAK GEMOK! itu pokok bicara yang ingin aku sampaikan. kebosanan tahap melampau harini memandu aku untuk mencari yang bukan2 di laman sesawang. aku gOogle dan google. aku type dan type search enginenya. nahh..aku terjumpa satu laman taknakgemuk.com! ya, inilah yang aku cariiii... (punya la banyak search dengan keyword cara nak kuruskan badan..cara nak rampingkan badan..nak badan solid dsb.kahkah)

aku belek blOg Saya Nak Kurus ini. satu persatu arkibnya aku terjah..wahh~ sangat teruja. akhir sekali baru aku cari siapa pemilik blog hebat ini..nahhh..adik dzul namanya. budak lagi neh. baguih no..menulis dengan hebat. bukan gayabahasa yang aku maksudkan. sudah pasti dia tidak berkarya. tetapi cOntentnya.. aku kagum. aku ulang sekali lagi, aku kagum.. mungkin kalian tidak pernah kisah sebab isi kandungannya tidak mengenai batang hidung kalian.. tetapi bagi cikgu yang kian meningkat unit kilogramnya ini..perjumpaan blOg saya nak kurus adalah satu keajaiban! heh~ 

Alhamdulillah..semangat juangku untuk terus berusaha menurunkan angka kilogram semakin tinggi (sambil hidung di kembang kempiskan).. berkObar-kobar rasanya. :)



psssssttt..akhir2 ini cikgu gemar menyebut kalimah 'hidung'. kenape ek?? @_@


Ranking: 5

{ 10 Comments... read them below or add one }

AnakPakZohar said...

owh.. blog saya nak kurus.. pernah terjah gak blog tuh.. memang kurus betul adik tuh.. huhu


February 13, 2011 at 12:20 AM
mira_nas said...

haha... macam2 kreativiti ye..


February 13, 2011 at 6:16 AM
HaDi said...

gemuk 2 kn seni jgk...=)


February 13, 2011 at 7:34 AM
~Queen Of Heart~ said...

tak ska gemuk...
Coz sy kurus jer..
huhu..


February 13, 2011 at 2:16 PM
Sakina Kushairi said...

kurus sangat tak cantek, gemuk sangat tak cantek... chubby sikit sikit baru cantek :D


February 13, 2011 at 5:19 PM
Sakina Kushairi said...

gemuk sangat tak baek untuk kesihatan, kurus sangat pun tak cantek.. sedang2 tu yg baek :D


February 13, 2011 at 5:26 PM
Cikgu Jaja™ said...

@ yad'z
ha a..berbeza sgt kan. :)

@applelicious
hehe..jom2..kurus sesama ")

@mira_nas
haha..mmg kreative cara die.. :)

@hadi
erk..mungkin..seni.. :p

@Queen
sy juga! malangnya bdn sy semakin berisi. -kuat mkn n tido-

@sakina
ye..setuju~ cuma xsuka bila org asyik menegur bdn mengembang.. huhu


February 13, 2011 at 9:05 PM
Shira Mary Jenn said...

saya takmo gemok gedempul..tp sy nak chubby sikit je..hehehe

lagipun sy nie susah gila nak gemok..nak naik 1kg pun payah..hehe


February 13, 2011 at 9:38 PM
siti fatimah aka kakchik said...

assalam..blog cekgu ni sya nak ckp..nampak jelita gitu..ala2 wanita solehah la blog cekgu..sya suka!selamat kenalan..sudi2 terjah blog sya..http://ibumaiyakayna.blogspot.com...sya pun dh trai diet adik dzul ni...sukses!sila tgk pic sya taun 2010 kalau x caya..adioz..assalam


June 27, 2011 at 12:35 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO