Lima ada tiga

on Monday, January 17, 2011

Assalamualaikum and hye fellow readers

mOde: alhamdulillah
suka atau tidak, bersyukur je lah


Lima ada tiga??? ape tu???

Wahaha~ masa aku kecik2 dulu..buku tiga lima ni glamOur  digelar sebagai buku hutang. teringat ler plak memOri buku tiga lima ni. Oleh kerana belum pandai berhutang piutang, aku memang guna buku kecik ni untuk menyalin vOcabs yang manyak. hoho~ ingat lagi.. dah ler kena salin, pastu kena hafal plak.. cOntoh: big, become, bitter, band, bite, beat, blOw....(sebut dengan rentak yang rancak) :p 


Bagi orang yang suka mencatit.. buku kecik atau buku catitan ini ada krOnologinya tahuu.. sepanjang persekOlahan dari sekola rendah ke sekola menengah ke unibesiti hingalah ke tua..bentuk dan jenis buku catitan berbeza-beza. 

kalau di sekOlah rendah buku kecik tiga lima je yang ada.. 5sen dah boleh dapat satu. saya suka :)

masa sekolah menengah.. buku catitan dah mula ada banyak jenis dan fancy cover! berwarna warni disukai ramai. kalau aku, aku suka beli yang ada ciri-ciri gigirl's look.. ada ciri2 lovey dovey ker.. ataupun ianya mesti kaler pink! cumelnyer... (^_^)" dengan harganya dalam rm1 hingga rm5 tu dah bOleh dapat yang cute2 dan cantik2 laa..heh

Bila dah kat Unibesiti, jenis2 buku catitan yang dimiliki kelihatan jauh lebih matang.. kadang2 buku catitan siap ada schedule@calendar@daily diary. syOk weiyhh.. dan harganya mestila mahal sedikit as cOmpared to the typical one lahhh. 


bagi i, buku catitan yang cenOnet ini memang penting khususnya untuk Orang yang kuat pelupa macam aku.heheh. sebab buku catitan yang flexible and pOrtable ini banyak membantu melancarkan kehidupan seharian.. tapi zaman la ni ada gadget yang lebih canggihhh..

Orang yang bekerjaya lebih selesa menggunakan PDA.. paling kurang pOn guna memory stick kat iphOne..paling2 kurang memo note kat hand phOne..

tapi untuk aku, buku catitan yang berharga rm1.20 setia menemani. mesti wajib ada dalam handbag! itu pasti >.<"

err..
actually..bukan kisah krOnologi buku catitan yang aku nak kOngsikan..
tetapi..kegumbiraan aku memperOleh 555 followers! yeay..saya sangat happy (^_^)"



Oleh sebab aku happy..jom terjah siapa follower bertuah yang ke 555 nie..
tu diaa..
jom2! jenguk dan buat ape yang patut :)

akhir kalam..terima kasih, terima kasih, dan terima kasih kepada semua blOggers yang sudi mem'fOllow' blog buruk ini. terharu tahuuu :)
kamu lah inspirasi!

-end-



psssstt...maaf, cikgu manyak merOsakkan penggunaan frasa.jgn ikut tahuu :) 


Ranking: 5

{ 9 Comments... read them below or add one }

EmBuN said...

haha,kalo aku tau,aku tunggu jadik followe yg ke 555~..haha~!!


January 17, 2011 at 11:39 PM
kindergartenlibrary said...

selalu orang pakai untuk tulis jumlah hutang .hehehe


January 17, 2011 at 11:45 PM
ong ong kedek kedek said...

aku tahun ni dah cipta sejarah, guna diary dan planner pertama kali dlm hidop... alasan rasmi aku, keje aku makin melambak sampai kena tulis satu2... tapi hakikatnyer aku dah makin pelupa kalah orang tua, adoyai :(


January 18, 2011 at 7:12 AM
Cikgu Jaja™ said...

@cik bun bun
haha~ pdn muka..tp xpe la bun..kau ttp follower aku yang tersayang! yay


@nelly
ha a..tules hutang eskrim :)


@nizam
mOral of the story -->>> tulaa.ejek2 aku jer. jadi jgnlah kau perasan muda sgt..kahkah


January 18, 2011 at 10:15 AM
zahra' fajar said...

subhanallah.. tak sangka jdi follower bertuah!

ALHAMDULILLAH.. jazakillah ya cikgu..hnya ALLAH yang mampu balas usaha cikgu..

sbbnya ada sumbangan dalam promosikan kebaikan..

jom jihad! (29:6)


January 18, 2011 at 6:23 PM
Hairun Azmi said...

Saya pun bawa kemana mana buku nota kecil bersama saya..

Tips berkaitan madu


January 20, 2011 at 9:33 PM
nazirulhazwan~ said...

tahniah3:) da 555 folower.teruskan berblog babe


January 20, 2011 at 9:35 PM
Unknown said...

wahhh...dh lwn tokey nampak....hahaha

tahniah2!;)


January 21, 2011 at 3:55 PM
Anonymous said...

hurr~ (^_^)"


January 21, 2011 at 6:59 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO