Tahajjud: damaikan jiwa

on Thursday, December 16, 2010


Assalamualaikum dan salam satu Malaysia

mOde: gabra sebab hari interview dh dekat!




"Aaarrgghhhhhhhhh!!!! aku tensiOn!"  
"adoyaii...semaknyer Otak gua!"  
"bengang betOl! aku tengah marah nie!!ggrrrrr..." 
"aduhh..tak tenang je rase.. T__T"

Diatas adalah dialOg2 orang yang kacau jiwanya..banyak dah aku dengar Orang mengeluh macam tu. ramai yang lupa akan fitrah kejadian manusia adalah untuk menjadi hambaNya! ramai jugak yang beribadat bilamasa di timpa kesusahan sahaja..mase senang enjOyyy..mase susah baru nak bentang sejadah..haihh


itulah lumrah yang semakin parah..lebih dahsyat lagi bila sembahyang tak betul, tu yang Orangnya pon jadi tak betul..akhir2 zaman nie macam2 yang berlaku. tOksah pelik lah bila tengOk berita, pembunuhan di mana2..rogol merOgol cerita biasa..buang anak di sini sana! >.<" eh apa aku bebel daa..



straight je Ok! nak merawat jiwa manusia yang sakit nie..i ada sOlution..pertama sekali..sucikan diri anda..ambillah wudhuk dengan sempurna..yang fardhu usah di tinggalkan. upgrade amalan dengan selalu bangun di sepertiga malam..insyaAllah..jiwamu akan damai..

Orang kata beramal biarlah betul dan simple pada permulaannya..supaya dapat istiqamah. tak guna tunggang tOnggek beribu kali tapi tidak sempurna ibadatnya..tidak ikhlas..dan tidak cuba untuk istiqamah.yang mana akhirnya amalan tidak diterima Oleh Allah.uhh scary!

cube ekau try malam nie..dengan perasaan yang benar2 ingin kembali kepada sang pencipta..tunjukkan rasa syukurmu..dirikanlah tahajjud..kalau susah nk bangun pukul 3 pagi, bangunlah pada waktu yang hampir ke waktu subuh..dalam 4.30 -  5.00 pagi..

nak semayang tahajjud nie..sOnang jer.. niat sOlat sunat tahhajud 2 rakaat..



أصَلِّي سُنَّةَ التَهَجُّدِ رَكَعَتَيْنِ لِلهِ تَعالىَ
Sahaja aku sembahyang sunnat tahajjud dua rakaat kerana Allah Ta'ala


Rakaat pertama bacalah alfatihah dan surah alkafiruun..seterusnya pada rakaat kedua baca alfatihah dan Qulhuawallah(surah al-ikhlas..) senang je kan! :)

nak ada extra pahala..bOlehla baca dOA khusus untuk sOlat tahajjud


Banyak keajaiban yang Allah sembunyikan kepad ahambanya yang bersyukur.. ada juga yang Allah berikan segala nikmat kehidupan..kemewahan, kejayaan, isteri yang cantik, anak yang bijak kepada Orang2 yang lalai..tanpa mereka ketahui bala yang menimpa di kemudian hari! nau'zubillahi min zalik..seperti semut yang diberikan kepak..semut terbang tinggi mahu menggapai cahaya lampu kalimantang..tapi semut lupa bila ia menghentam lampu, ia akan jatuh..sayap pOn hilang.. :)

Ok..antara kebaikannya beramal dengan tahajjud yang sempat i gOogle:

Di dunia..
  • Allah akan pelihara dari segala macam penyakit
  • Dinampakkan pada wajahnya tanda2 Orang yang taat kepada Allah 
  • Disukai Oleh orang ramai
  • Berfikiran waras dan cerdas
  • Kata2nya bernas 

Di akhirat..

  • Dibangkitkan dari kubur dengan wajah yang bercahaya
  • Diringankan hisabnya
  • Dipermudahkan meniti Sirathal mustaqim
  • Diberi buku amalan di akhirat dengan tangan kanan

ok dOne..damaikan jiwa anda..cubelah! :)





pssssstttt...jOm amalkan solat istikharah pulak :)


Ranking: 5

{ 0 Comments... read them below or add one }

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO