CIRI-CIRI AJARAN SYIAH SYAITONIRRAJIMMM!

on Sunday, June 23, 2013

Bismillah

Astaghfirullah..Astaghfirullah..

jika di sekolah, ada rakan guru yang membangkitkan isu syiah laknatullah di syiria, jaja memang hangin kalau nak jawab bab tu

basyar asaad laknatullah sengaja menggunakan perbalahan antara mazhab sementelah dia sebenarnya pemimpin kuku besi yang sangat sangat zalim. dikatanya pembangkang dan pemberontak negara mesti dihapuskan sedangkan dialah sebenar benar pengkhianat agama dan negara! malah mahu diri dipuja sebagai Tuhan!! Allahhh..geramnye akuuuuuu

oh mungkin they (syiah tribe) found themselves being in human nature, in primitive culture they found the source of threat is NATURE, but in Islam, in this advance world, it is NOT nature lah. gila! threatening those muslim, abusive those muslim guys, even you killing slaying severe muslim kids!! women!!!! arghhh sakit hati akuuu. why are people so cruel

Allahhh.. 

jaja seperti tak mahu nak tolerate langsung kan?? memang pun..nak ceghite ni pun bernanah je rasa

Allah Allah..Ampunkan aku ya Allah

mari, jaja nak kongsi untuk rakan rakan blogger/ pembaca sekaliang bagaimana ciri-ciri ajaran syiah syesat



1.Mereka tidak membasuh kaki dalam wuduk tetapi hanya menyapu dibahagian atas kaki seperti memakai khuf.

2.Ketika qiam solat mereka menjatuhkan tangan kebawah(disisi) tanpa meletakkan tangan di atas pusat.


3.Kebanyakkan pengikut Syiah Ketika solat mereka akan membawa At-Turbah Al-Husainiyah iaitu batu yang dijadikan sebagai tempat untuk sujud.


4.Pengikut Syiah juga tidak akan mengakhiri solatnya dengan mengucapkan salam tetapi mereka akan memukul kedua pehanya beberapa kali.


5.Kebanyakkan dari mereka hanya solat 3 waktu kerana disisi mereka harus menjamakkan solat zohor-asar dan maghrib isyak walaupun tanpa bermusafir.



6.Menghalalkan nikah mutaah

7.Memaki hamun dan mencela para sahabah Nabi s.a.w dan isteri-isteri Nabi.


8.Mencela imam-imam sunnah seperti imam-imam 4 mazhab dan imam-imam Hadis seperti Bukhari dan Muslim.

9.Mengatakan bahawa al-Quran masih belum lengkap..Sepatutnya al-Quran 2kali ganda tebalnya dari al-Quran yang ada.

10.Mengatakan Saidina Ali lebih layak menjadi khalifah dari Saidina Abu Bakar,Saidina Umar dan Saidina Usman.


11.Seorang syiah tidak boleh diberi nama atau dipanggil dengan nama Abu Bakar,umar,usman,Muawiyah dan Aisyah.


12.Beiktiqad Imam-imam 12 mereka adalah maksum(bebas dari dosa2 kecil dan dosa2 besar).Bahkan ada dikalangan ulama-ulama mereka mengatakan bahawa kedudukan imam-imam 12 adalah setara bahkan ada yang kata lebih tinggi dari kedudukan Para Nabi-Nabi dan Malaikat-Malaikat yang paling hampir dengan Allah.
13.Mengaku sebagai pengikut ahli bait Nabi


14.Rukun islam yang pertama bagi ahli sunnah adalah mengucap 2 kalimah syahadah tapi rukun islam pertama bagi syiah adalah walayah(imam 12).Oleh itu disisi mereka jika ada yang tidak percaya dengan salah seorang dari imam-imam 12 maka jatuh kafir.


15.Kain kafan mayat mereka bertulis


16.Membaca talqin dengan menyebut imam-imam 12


17.Meletakkan gambar-gambar imam-imam 12 mereka di dalam rumah.Biasanya mereka letak di dalam bilik.


18.Suami halal meliwat isteri.


19.Harus taqiah(boleh menipu\berpura-pura)untuk menarik ahli suannah masuk syiah.


20.Mereka tidak ada solat teraweh.Jika ada Orang syiah yang berteraweh itu bermakna mereka bertaqiah.


21.Mereka lebih banyak menyebut nama-nama imam-imam mereka dari menyebut kalimah Allah terutama ketika mereka ditimpa musibah.


22.Orang Syiah tidak berpuasa pada hari Asyura tetapi mereka hanya menunjukkan kesedihan di hari tersebut.


23.Setiap kali menyambut hari peringatan seperti peringatan terbunuhnya Saidina Ali bin Abi Tolib dan peringatan terbunuhnya Husein bin Ali,pengikut syiah akan melakukan upacara-upacara yang menunjukkan kesedihan mereka terhadap musibah-musibah yang menimpa ahlul bait.Dalam merayakan ritual ini cara mereka berbeza-beza mengikut tempat.Di negara teluk mereka memukul badan mereka dengan tangan kosong..Tetapi di Pakistan dan Lebanon mereka mencederakan badan mereka sendiri dengan pedang dan belati untuk menumpahkan dan melukai anggota badan.Ditempat lain ada yang memukul badan dengan rantai.



pssstt..cruelty is not nature. but they're in syaitonnirrajim crimson! please ya Allah..save those ummat Muhammad in syiria. please ya Allahhh..please.. 

Ranking: 5

{ 1 Comments... read them below or add one }

Empayar Utama said...

Berat entri ni untuk dikomen. Lebih berat dari mengupas entri permasalahan dalam ASWJ kerana perbezaan fahaman (yang terbahagi kepada asnaf dan di dalamnya ada mazhab) yang menjurus kepada perbandingan.

Memang jauh benar ASWJ dengan Syiah. Kita dalam ASWJ (Ahli Sunnah Wal Jamaah) pun belum khatam.


July 3, 2013 at 4:32 AM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO