Perjalanan #3 Ketaq Lutut

on Wednesday, September 19, 2012

Bismillahirrahmanirrahim

Sambungan jurnal dari SINI

Alhamdulillah..

Masih lagi tak percaya jaja sudah tiba di sini. jauh perjalanan

Jaja perhati sekeliling. gemar akan bau dedaun.. jaja tarik nafas dalam dalam. sekejap sekejap berangin hutan.  memang mendamaikan. mata sejuk ja..subhanallah

Apa apa pon jaja selalu berhati hati dengan setiap langkah. takut terserempak dengan si sssnaack lagi..takutt sangatt :/

alhamdulillahhhh..sampai jugakkk kita kan abang...

alhamdulillah..selamat datang sayang.. (dia buat muka. merah muka dia lepas ditanggalkan helmet. comelnyerrr :p)

eee..xpayah laa buat muka comel abang tu.. :p 

hehe.. (gelak je dia)


Jaja seronok laa.. lega rasanya bila punggung sudah turun dari scrambler tu. lega! cepat2 keluarkan phone. konon nak tangkap gambaq apa saja yang menarik.

Tapi

Apa yang terjadi...

Luluh jantung jaja..remuk bila tengok titi gantung nih.



Ianya sangat tinggi dan jauh. ada kepingan plywood yang berlubang lubang ditengahnya. memang ketaq teruih lutut. terjelepuk jaja 2 minit. bersimpuh sekejap di kaki titi tu..ya Allah..berikan aku kekuatan!

hahahahhaha...bangun lah sayang oiihh...

suami gelakkan jaja. cis!

cepat cepat jaja simpan phone dalam beg. bergetar tangan.

hahahahaha... 

suami gelakkan lagi! grrrr


(ini muka poyo. jangan percaya yang jaja sedang happy saat ni)

jaja gagahkan juga bangun, berdiri.. langkah pelan pelan.

hati hati sayang..jangan tengok bawah..awak tu gayat.. hahaha (digelaknya muka seposen jaja nie sambil dihentak hentak kaki. titi gantung sedikit terumbang ambing)

aaaa..awat titi goyang nih...aaaa abang jangan jalan dekat dengan sayang..nanti titi lagi goyanggg!!! (jaja jerit sampai nak terkeluar halkum)

hahaha..okay okay.. (sempat mengusik aku. dia sengaja gerak gerakan pemegang tepi titi tu! grrr)

penakut betui laa isteri abang ni..hahaha..budak budak sini main lari lari ja atas titi ni tau. hahaha

abang, diam! (bukan menengking. tegas sikit jer. jaja cuba mencari fokus sebenarnya)

hahahaha...

sungai tu lebar.. bila ada bot melaluinya jaja nampak bot tu kecik jer.. kata suami, sungai tu takde buaya sebab airnya tak tenang deras. tapi pernah makan manusia. erk. biaq betui

ketaq lutut aihhh... 

to be continued

bye

Ranking: 5

{ 7 Comments... read them below or add one }

Ayie Abas said...

wahhhh..bestnyer entry jaja nih...ayie suka....hehe

mula2 jer ketaq lutut lama2 nanti boleh berlari atas jambatan gantung tu..haha


September 19, 2012 at 7:00 PM
azizah :) said...

peh... kalau jijah pon gayat.. mmg tak kan la naik jambatan gantung camni...


September 19, 2012 at 8:38 PM
Cikgu Ma said...

jaja...dasat ek kg "keje" suami kau...hihihi


September 19, 2012 at 9:02 PM
Cikgu Jaja™ said...

@cikgu Ma

Sangat dasyat ma.. pedalaman peringkat 3 kot.. sabar je la..

Semoga Allah permudahkan segalanya..diberi keselamatan..


September 19, 2012 at 9:06 PM
diba said...

wah..mmg gayat..hu


September 20, 2012 at 1:13 AM
zera eira said...

abang tu usik2 manja kat sayang dia. btw, scrambler tuuu. makaihhhhhhhh. seronok nya dia. :)


September 20, 2012 at 2:24 AM
Empayar Utama said...

Kalau nak lagi thrill kan, bila sampai kat tengah-tengah tu henjut je titi tu. Best woooooo


September 24, 2012 at 8:21 AM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO