It's jodoh's matter | Bagi Jaja Hari Ini Bukanlah "Wordless Wednesday"

on Wednesday, May 23, 2012



Bismillahirrahmanirrahim


Amboi jaja..tajuk entry kau panjang kemain. maklum lahh..dah lama tak menaip.tajuk punyalah panjang yer


Jaja malas nak bebel pepanjang ekceli.. tapi ada sesuatu yang patut diluahkan, kerana di sini saja port yang difikirkan sesuai untuk ditujukan isinya kepada orang yang berkenaan.


awal kalam.. dengan rendah hati.. mohon ribuan kemaafan kepada yang berkenaan. tolong maafkan.. nah..di sini segalanya akan diperjelaskan..kalau ditaipkan dengan teks pesanan ringkas ntah bila akan dihantar. type sedikit, delete segala hurufnya, type sikit lagi, backspace juga. sampai ke sudah sms tu tak jadi dihantar :|


begini, selalu dengar jodoh pertemuan ditangan Tuhan, seorang yang sudah lama bercinta sakan dan berjanji untuk untuk berkahwin tapi mereka gagal berkahwin dikatakan sebagai jodoh pertemuan itu di tangan tuhan. boleh jadi juga seseorang perempuan yang tidak di sangka-sangka dipinang orang kemudian berkahwin dan perkahwinannya kekal sehingga ke akhir hayat juga dikatakan jodoh pertemuan di tangan Tuhan. 


Sebab tu jaja percaya dengan hasil istikharah kerana tempoh sebelumnya ada rasa bimbang dan ragu dengan pilihan jodoh. bukanlah bermaksud tidak berusaha dan menunggu sahaja jodoh tu datang, tapi jaja suka blurr dan tak fikir sangat pasal jodoh selepas patah hati beberapa tahun dulu.. bajet nak pikir pasal kahwin umur 29-30.


konon konon fikir tak mahu gelojoh dan fokus dulu dengan kerja.  tapi macam - macam hal yang berlaku. ada saja yang menggigit perasaan. risau juga sebenarnya..risau dikatakan mengejar kepentingan perut dari kebahagiaan hidup dengan berumahtangga.


sebelum bertunang lagi sudah mulakan istikharah, sampai ke malam hari pertunangan dan sampai ke hari ini masih terus mohon pilihan yang tepat dan yang tertulis jodohnya. tak pernah pula pinta yang hensem rupanya, molek janggutnya, tegap bandannya, cukuplah yang boleh membahagiakan hati dan sojuk mato eden nengok aihh.. adalah ciri-ciri yang sudah dikategorikan ustaz azhar idrus. it's just fine.


cuma kejap-kejap, timbul curiga dengan hati & perasaan sendiri. soalan seperti "ehh betul ke jodoh aku dah sampai ni???" "ish..kenapa aku asyik teringatkan si fulan ni saja???" "Allah..kenapa si fulan nie selalu aku fikirkan.. " sampai tak larat dan kadang kadang merembes juga ayor mato nie ha... so bad :'(


itu kerja syaiton. ya syaiton


syaiton memang sengaja memporak perandakan..


setiap saat doa dipanjatkan, mohon hati dikuatkan.. mohon ketenangan ditenggelamkan dalam dalam.. 


pusing pusing dengan fikiran berterabur, jiwa bercelaru akhirnya titik positif dekat dengan si encik tunang.. susah payah pikior nangis-nangis bagai, jawapan positif juga berpihak kepada si encik tunang..mohon yang berkenaan faham akan keadaan  ini..faham atas keputusan yang telah diuarkan.. 


sekali lagi, tolong maafkan si empunya hati kecil nie.. :'(


 "Ya Allah, Sesungguhnya Engkau Berkuasa, sedangkan aku tidak berkuasa. Engkau Mengetahui, sedangkan aku tidak mengetahui. Engkau Mengetahui segala yang ghaib. Jika Engkau mengetahui bahawa si fulan baik untukku, untuk agamaku, duniaku dan akhiratku, maka berilah dia untukku. Jika yang selainnya lebih baik daripadanya untukku,untuk agamaku, untuk duniaku dan akhiratku, maka berilah yang lain itu untukku".


Terima kasih kerana membaca 
harap yang berkenaan baca sebelum entry ini di'delete'

Ranking: 5

{ 4 Comments... read them below or add one }

zera eira said...

cikgu mcm risau pasal jodoh ni. :)
semoga yg baik didekatkan dan yang buruk dijauhkan dari kita. aminn. :)


May 23, 2012 at 9:57 PM
Ayie Abas said...

soal jodoh kalau difikirkan terlalu sgt akan jadi rumit..jaja...ermm

ayie pun x mau fikirkan sgt walau usia semakin bertambah.


May 24, 2012 at 1:52 PM
Embun Melati said...

Cikgu jaja kan baik,pasti dapat yang baik..yang lama biarkan ia hilang dibawa bayu..ceh puitis la plak ye!hehehe

dah nak kahwin,udah dipikior sangat lagi jaja..waduh2!

tolong pikior cari calon utk kak tini lagi berbaloi!muahahahaha


June 7, 2012 at 11:12 AM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO