Cikgu..ajar kita sampai pandai..

on Wednesday, March 21, 2012

بسم الله الرحمن الرحيم


Assalamualaikum and hye everyone 
 


Adiel seorang murid Linus(pemulihan) memang belum pernah pandai membaca walau sebaris ayat di usia 9 tahun..selain ada maslah pembelajaran, dia pattern bising, banyak bercakap, tidak fokus dan tak reti duduk diam

ntah kenapa di suatu pagi..kelas bahasa melayu..

adiel : "cikgu..ajar kita sampai pandai..."


si cikgu : "aaa..."


adiel : "kita teringin baca surat khabar.."


si cikgu : "ohh.." T__T


psssttt..ini cabaran guru di sekolah rendah.. anak-anak mula mengenal semuanya di peringkat ini.. semoga Allah memudahkan urusan kita semua


kasihan adiel..aku lihat guru pemulihan bersungguh-sungguh mengajar supaya dia boleh membaca..tapi nak buat macam mana kan..kemampuan IQnya tak sama dengan murid arus normal..cikgu doakan semoga adiel di beri kelapangan dada dan fikiran..ilmu Tuhan tiada batasan..usaha lebih gigih lagi adiel!

Ranking: 5

{ 4 Comments... read them below or add one }

teratak hati said...

kesiannya..semoga dia dapat membaca jugak suatu hari nanti..


March 21, 2012 at 5:35 PM
tunz said...

dia tahun3 ker...dah guna modul bacaan yang mana?
pena dgr or guna..dol haji nikmat punya siri buku bacaan?
dia dh kenal semua huruf?
lau x kenal semua huruf pon x apa
mulakan dgn kv je dulu..then cantumkan kvkv...
ada bhan bacaan kvkv jer..sbb pra sekolah mama guna nih..budk umu 5 n 6 dpt baca......n lancar....
kalau x leh jugak..try jumpa dr..takut ada masalah lain....kita x arif hal ini kan..
nk diskus kat sini terbatas lah...


March 21, 2012 at 8:35 PM
Cikgu Hairul said...

YaAllah, kurniakanlah kesabaran kepada guru yang mendidiknya. Bukan senang nak ajar sampai pandai. Cubalah buatkan air yasin dan bagi dia minum. Mungkin dengan usaha itu dia akan diberikan kemudahan mendapat ilmu.


March 25, 2012 at 8:59 AM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO