"Ini masalah mak saya.."

on Friday, November 11, 2011

بسم الله الرحمن الرحيم

salam and hye everyone. 


Sudah dua hari program sukantara di sekolah berjalan dengan jayanya. symptom belang di sekitar wajah dan pergelangan tangan semakin jelas. okay, aku semakin hitam. melamin kulit memekat setiap kali aku berdiri di bawah terik matahari..cuaca memang cerah dua tiga hari ini..lagi besh bila ada angin kuat menampar-nampar pipi. pheuww.. syok juga! memang elok bebenor bagi sesiapa yang berhajat untuk membuat majlis :)




sedang aku berseronok memerhati dan duduk menghadap keriuhan anak-anak malaysia, merehat-rehatkan segala muscles dan kaki yang kian melenguh, ada seorang murid datang mendekat. katanya:


"cikgu, kantin belum bukak ekk"


"belum lagik" jawab cikgu cool


"cikgu, panas-panas gini haus kan.."


"ghi ler minum.."


"tapi saya tak bawa air"


"haaa..masalah siapa tu.." *aku expect dia akan jawab itu masalah dia..tapi..tahu tak apa jawapan dia..


"ini masalah mak saya!! ngehh ngehh..." sempat dia menyengih sekupang dua


"aaaaaa...." ternganga cikgu selepas terkezut tak sangka budak darjah satu boleh jawab mcm nie..bijak..bijak. cepat-cepat cikgu pass botol air pink kesayangannya. end






psstt..well i enjoy being myself.as a teacher. this's old good day im going to miss in the years ahead. 

Ranking: 5

{ 13 Comments... read them below or add one }

Khairil said...

haha..mesti comel budak tu...


November 11, 2011 at 9:25 PM
sis92 said...

hehe pandai je budak2 sekarang ni..
salahkan mak pulak dia :)

cikgu yg baik hati lah :)


November 11, 2011 at 9:53 PM
kpah k-poh said...

budak kecik tu mmg ler salah mak dia...tapi kalau budak dah besar cakap mcm tu..nak kena cubit mulut nih...heee


November 12, 2011 at 5:49 PM
Cikgu Jaja™ said...

@teratak hati
hehe..budak tu mmg suka berfikir diluar kotak :)


November 12, 2011 at 8:20 PM
Cikgu Jaja™ said...

@khairil
budak2 semua comel..hehe :)


November 12, 2011 at 8:20 PM
Cikgu Jaja™ said...

@sis92
tula..pandai salahkan mak dia... haha


November 12, 2011 at 8:21 PM
Cikgu Jaja™ said...

@kakpah
hahaha..jaja xterfikir plak nk cubit..sbb terkezut sudahh..haha


November 12, 2011 at 8:21 PM
♥ p a a n i ♥ said...

kiut jawapan..hehe. dh berape lame jd cikgu?


November 13, 2011 at 5:42 AM
Ezzattie said...

pandai budak tu menjawab.haha


November 13, 2011 at 7:16 PM
Cikgu Jaja™ said...

@paani
10 bulan paani :)


November 14, 2011 at 4:17 PM
Cikgu Jaja™ said...

@Ezzatie
mmg pandai..hehe


November 14, 2011 at 4:17 PM
Cikgu Jaja™ said...

@Ezzatie
mmg pandai..hehe


November 14, 2011 at 4:17 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO