Satu Malaysia

on Sunday, September 18, 2011

Salam and hye everyone

dah beberapa hari pending nak pOst pasal video clip nie. ada kisah kenapa aku beriya-iya nak post.. kisahnya semasa di sekOlah, relief time. aku rajin bagi wOrksheet.hehe. bukan apa..untuk pengukuhan  seterusnya untuk kebaikan mereka juga.. budak-budak tengah busy dengan lembaran kerja masing-masing. aku pula duduk di meja guru sambil menyemak buku latihan. tangan nie pegang pen merah..sekejap-sekejap aku ketuk balakang pen ke atas buku. kaki bersilang.santai lah kOnonnyer..kehkeh. 

tengah-tengah aku syOk menanda..aku terdengar budak-budak menyanyi..hoh. rupa-rupanya aku yang sedang menyanyi dan budak-budak tu ikut sekali aku menyanyi. kehkeh. 

okay, lagu tu memang sedap dinyanyikan. rentak best la.mungkin sebab aku dah biasa mendengar dan ikut menyanyi.lama-lama secara tak langsung terhafal liriknya. hehe


ballad version. ada banyak lagi version boleh klik SINI
selalu keluar kat astro ni.heh

suara student limkokwing nie pon not bad lah.. ohh lupe nak mentiOn. lagu nie dikompos dan diterbitkan dari Lim Kok Wing sound and music design academy. boleh klik SINI untuk ke laman berkaitan.

bukan promote.sekadar nak berkongsi. nyayian ni dan liriknya buat aku bersemangat sikit. kalau sebelum ni aku tak buat endah tak endah, lepas hayati lirik lagu nie, aku fikir sememangnya the spirit of nasionalisme and one Malaysia tu harus ada, untuk kemajuan fikrah, modal insan, jati diri dan rasa bangga menjadi anak Malaysia. perhh patriotiks lahs pulaks kans..heh.

kalau kita tengok in Islamic perspective pon, Allah menyuruh kita mengikat hubungan hati yang pertama kepadaNYA dan seterusnya kepada sesama manusia. "hablum minAllah.. wa hablum minan naas" so di situ ada sifat bersatu padu tak mengira bangsa dan warna kulit as long as we belong to Allah and we serve as khalifah in this world. kalau tak 'harmonise' kan hubungan sesama makhluk memang kiamat sebelum waktunya lah jawabnya.. hu~ 

ini bukan entry berunsur politic.cuma mahu berkongsi video clip yang buat aku tido pon mengigau nyanyi lagu nie.har har har




Ranking: 5

{ 7 Comments... read them below or add one }

afzalsukasuki said...

oo student limkokwing ke?dia blom dengar staf makmal perikanan nyanyi lagi :P


September 18, 2011 at 9:50 AM
Nazrul Ashraff said...

haha.. i thought only me that like this song. tapi lagi suka yang video nyanyi ramai2 tu.


September 18, 2011 at 10:48 AM
Unknown said...

kat karaoke ada tak lagu ni?..


September 18, 2011 at 11:09 AM
si para para said...

best jgk dengar lagu ni..tapi setakat dengar je la..hehe


September 18, 2011 at 2:02 PM
Aleen Aiden said...

owh,suara n hasil edit lim kok wing rupanye. :)


September 18, 2011 at 6:48 PM
Hasrilazmil said...

good info..btw kalo ckgu nyanyi then post kt youtube menarik jgk tu..


September 19, 2011 at 9:18 PM
Cikgu Jaja™ said...

@afzal: haha..kalo ada kt utube tu boleh je dgr..cleaner nyanyi pon aku nak dgr..haha

@vampire nad his lady: hehe..yg ramai2 tu best gak//saje pilih yg ni..cun siket :p

@khairil: ada kot noh..try la tnya :) best buat karoke

@si para2: buat halwa telinga.. :)

@aleen aideen: ha a.. :)

@rell: haha..loqlaq laa...xmau cheq.. buat malu ja..heheh


September 23, 2011 at 1:12 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO