Lelaki ada yang ikhlas ker??

on Sunday, August 14, 2011

Salam and hye friends


Lelaki ada yang ikhlas ker?? ada..ada. abah aku. keh keh


ermmm..cool tak jawapan aku kat atas nie..jawapan jujur dan spOntaneously keluar gitu.. :)


it's pretty difficult question to think of when i try to make it fOr real @__@
and..this is extremely difficult to answer as well...


persoalan "ikhlas" tu nampak macam sangat luas..too wide.. camner ek.. *thinking*


aku cuba jawab..later..kehkeh. nak kena pikior dulu :P


pssstttt.. Doesn't expecting the unexpected make the unexpected expected? 




***************


current survays:


afzalsukasuki ape yg awk faham?ikhlas lelaki brgantung pada niat :) pada saya,apa yg kita buat kena ikhlas..baru berkat kerja 


hatikubaik ikhla itu sperti semut hitam duk di atas batu yang hitam di malam yg gelap:) peace


assoyfinger67 salam..2 nuff klik here...lelaki ikhlas yang tak menipu walaupun apa yang dia makan hari nie bila ditanya


Mrs.Yie said...



tah..susah la nak tengok keikhlasan lelaki macam mana..hehe..kalau suami akak,akak tau le dia ikhlas ke tidak..kalau lelaki lain x tau la.


diba said...
keikhlasan itu tidak boleh dilihat..tapi hanya boleh dirasai.~


Hasrilazmil said...
as a man here..i know there is a lot of sincere guy out there but i really2 dont know how to explain to u about 'how to detect them' in this life, i just hold tightly my philosophy 'dont ever do something u dont like to other people, because it will come to u soon"
kadang2 jangan terlampau ikhlas gak dengan orang perempuan ne.. takut anti naik kepala lak.. hahaha

ikhlas......banyak didorong oleh kasihan kut...entah lah....susah nak dilontar dengan kata2.....sbb keikhlasan tersimpan rapi,sukar untuk kita meneliti atau merungkai pada raut wajah seseorang tu.....mungkin juga mengambil masa yang agak lama....untuk mentelaah keikhlasan seseorang tu.......perlu selidik......membuat congakkan atau andaian....dari pelbagai sudut........entahlah....keikhlasan.....harus bersandarkan keimanan dengan niat yang luhur....tanpa apa2 timbal balas.....


ghost writer said...
betul kata diba.ia bukan untuk dilihat.ia dirasai.pokok pangkalnya kita juga perlu tau di mana ikhlasnya.bagi aku,ikhlas itu infiniti.ia tidak diperkatakan


.ZUL PB keikhlasan tersimpan rapi didalam hati,tidak ditulis didahi...tapi kadang2 disalah erti....tak abih lagi ke, isu ikhlas???


si para para said...
ikhlas itu rahsia antara kita dan DIA...
****************


errr...terkedu baca komen si para-para.. benar,rahsia antara kita dan Tuhan..Allah je yg tahu, xgitu? :) Dia yang maha mengetahui baik yang nyata atau yang tersembunyi

Ranking: 5

{ 22 Comments... read them below or add one }

~SaL IjOu~ said...

dah tawar hati dengan kaum adam~ dah x nampak mana keikhlasan mereka~ =/


August 14, 2011 at 9:27 AM
Cikgu Jaja™ said...

errr..okay..sorry if this Q may hurts you kak sal.. :'( really sorry


August 14, 2011 at 9:34 AM
Mrs.Yie said...

tah..susah la nak tengok keikhlasan lelaki macam mana..hehe..kalau suami akak,akak tau le dia ikhlas ke tidak..kalau lelaki lain x tau la..


August 14, 2011 at 9:39 AM
~SaL IjOu~ said...

eh, xde apelah..x kisah pun..no big deal dear~ ^^


August 14, 2011 at 9:46 AM
Cikgu Jaja™ said...

mrs.yie: ermm so nk kena kawin dulu la ni baru tahu..kehkeh :)

sal ijOu: ok kakak ku sayang~ :)


August 14, 2011 at 11:10 AM
diba said...

keikhlasan itu tidak boleh dilihat..tapi hanya boleh dirasai.~


August 14, 2011 at 11:10 AM
Cikgu Jaja™ said...

ohh..betul jugak kn..as i thought b4, ikhlas tu hanya antara manusia dgn TUHAN..and rasa itu datangnya dari Dia..kn? em tq diba~ :)


August 14, 2011 at 11:22 AM
Hasrilazmil said...

as a man here..i know there is a lot of sincere guy out there
but i really2 dont know how to explain to u about 'how to detect them'
in this life, i just hold tightly my philosophy 'dont ever do something u dont like to other people, because it will come to u soon'


August 14, 2011 at 5:35 PM
Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

kadang2 jangan terlampau ikhlas gak dengan orang perempuan ne.. takut anti naik kepala lak.. hahaha


August 14, 2011 at 5:47 PM
Cikgu Jaja™ said...

rell: anyhow thanks sbb sudi drop comment..well i appreciate ur's because im saying so :)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine: uishh..hehe ok.mungkin bg awk xboleh ikhlas sgt..tp bg typical perempuan such as me..showing some "ikhlas" tu very eseentials..semacam ada nur di wajah gitu..hihi


August 14, 2011 at 11:58 PM
zul permatang badak said...

ikhlas......banyak didorong oleh kasihan kut...
entah lah....susah nak dilontar dengan kata2.....sbb keikhlasan tersimpan rapi,sukar untuk kita meneliti atau merungkai pada raut wajah seseorang tu.....

mungkin juga mengambil masa yang agak lama....untuk mentelaah keikhlasan seseorang tu.......perlu selidik......membuat congakkan atau andaian....dari pelbagai sudut........

entahlah....keikhlasan.....harus bersandarkan keimanan dengan niat yang luhur....tanpa apa2 timbal balas......


August 15, 2011 at 12:27 AM
Hasrilazmil said...

eja: my pleasure dear..

assoyfinger67: sincere & honest is different things..your statement there is about honest, not sincere..try to figure it out..peace


August 15, 2011 at 1:26 AM
Cikgu Jaja™ said...

rell: senyuman untuk u :)u pon kena ikhlas selalu ok..baru i boleh nampak :p

zul permatang badak: whoa..rumit dan berat nampaknya utk dijelaskan kn..hmm sy pon rasa begitu. tgh fikir mcm mn nak menerangkan istilah ikhlas yg sesuai.. :)


August 15, 2011 at 4:20 PM
ghost writer said...

betul kata diba.ia bukan untuk dilihat.ia dirasai.pokok pangkalnya kita juga perlu tau di mana ikhlasnya.bagi aku,ikhlas itu infiniti.ia tidak diperkatakan.


August 15, 2011 at 6:58 PM
si para para said...

ikhlas itu rahsia antara kita dan DIA...


August 15, 2011 at 10:55 PM
Hasrilazmil said...

eja: i'm juz being myself..its up to u how to judge..chill (",)


August 15, 2011 at 11:44 PM
hiro said...

gua ikhlas tak..heee


August 16, 2011 at 4:58 PM
Cikgu Jaja™ said...

rel: :)

hiro: menurut tulisan entry2..nampak laaa ikhlasnya..so jd lelaki idaman semua.kehkeh. bangga lettew :p


August 16, 2011 at 8:48 PM
deqlis said...

ikhlas tu dtg dari hati...tak boleh dilihat..tp dapat dinikmati dan di rasai...


August 16, 2011 at 11:36 PM
Rain said...

ikhlas itu seperti semut hitam berjalan di malam hari yang gelap gelita di atas batu hitam , walaupun ikhlas itu wujud tapi tiada yang tahu kewujudannya melainkan hati masing2.. - sahabat nabi (terlupa nama)

ikhlas bukan pada kata-kata


August 17, 2011 at 5:34 PM
Cikgu Idris said...

Soalannya general so jawapannya mudah..sudah tentu ada lelaki yang ikhlas.


August 17, 2011 at 6:33 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO