Hari jadi saya

on Tuesday, August 23, 2011

بسم الله الرحمن الرحيم



Alhamdulillah
21 ramadhan 1432h. hari itu hari ahad.. ahad hanyalah hari biasa yang setia datang dan saling berganti.. tapi hari ahad itu adalah hari yang istimewa~ cikgu jaja menginjak ke usia 25 tahun.. ahh.sudah terasa tua benar. at this moment, got no future husband yet, no assets yet.. namun aku tetap happy. kenapa? kerana aku ada kamOooo :) my great emak, adik beradik yang saling sayang menyayangi..kawan2 nyata dan maya yang fabulous dan kehidupan yang sangat seronok.. cuma kadang-kadang aku TERkenang kisah hidup suka suki duka lara yang lalu..well let bygone be bygone lah kan. (kalo tingat yg sedih memang sakit..kalo tingat yg happy lagi sakit..tapi, sekali sekala melayan rasa hati ape salahnye ye dak? fitrah manusia..xde perasaan bukanlah manusia namanya.kehkeh)


tengok laa family jaja..happy sokmo!!~


anyway juadah berbuka sudah tentu ditambah sebiji cake..alahaii~ terharu juga kerana tetap disambut bila dah tua2 begini. Thanks siblings~

sebenarnya, kedatangan ramadhan kali ini membuatkan aku lebih tOuching. sensitif gitu. tak tahulah kenapa..aku banyak memikirkan hal-hal luar termasuk program-program sekolah, perihal sekolah, masyarakatnya serta tugasan maktab..sehinggakan aku terlupa untuk menjamah nasi waktu berbuka. lebih senang mengunyah kuih tepung pelita.eheh. berat badan so far turun 4 kilos. ermm takdelah nak diet sebenarnya. cuma semacam tak ada selera nak makan sangat.. hari hari yang aku jalani dirasakan cepat. umpama usai menghela sekali hembusan nafas, sudah terbit fajar esOknya.. aku rasa kalo aku mati pon, sedar-sedar jasad dah berbalut.. kiamat sudah mampir agaknya. dan maut juga semakin hampir. who knows. bukanlah aku mahu berfikiran pasif, cuma yang haq tetap datang haqnya.. kerana mati satu-satunya cara kita boleh terus terusan memperbaiki diri. 

okay..okay..enough jaja..enough!!~ dieOrang bukan mahu baca pon bebelan kau. kehkeh. okay jaja nak abes tules dah nie.. ermm 

buat semua~mak,adik beradik,sepupu sepapat,saudara mara,kawan2 taman budi dan ilmu,kawan2 sekola hatta kawan2 tabika kemas..terima kasih atas segala doa dan ucapan.. aku doakan untuk kalian juga untuk diri sendiri, Semoga dikurniakan iman yang sempurna, akhlak yang terpuji, pekerti yang mulia, umur yang b'manafaat,rezeki yang halal,ilmu yang berguna,jodoh yang m'bahagiakan, hidup yang dirahmati di dunia dan akhirat..well it's just another day, but this one is the best of the year.. 




thanks awok

Ranking: 5

{ 13 Comments... read them below or add one }

Cikgu Idris said...

Salam belated birthday cikgu..baru 25 rupanya


August 23, 2011 at 10:10 PM
afzalsukasuki said...

selamat hari lahir ye cikgu :) semoga dilimpahi rahmat umur dan keluarga yang tersayang :)


August 24, 2011 at 8:20 PM
Khairil said...

selamat hari lahir...muda lagi 25 tahun...semoga panjang umur murah rezeki....amin...


August 24, 2011 at 10:27 PM
Hasrilazmil said...

happy belated birthday eja! may god bless u & wish u the best in your life..chill (",)


August 25, 2011 at 7:54 PM
Mohammed Faizal said...

owh sempat lagi tak nak ucap selamat ulang tahun yang ke 25...


August 25, 2011 at 11:17 PM
Elie Lily said...

selamat hari jadi ya..semoga selamat n berjaya dalam kehidupan di dunia dan akhirat.. :)


August 26, 2011 at 2:52 PM
Cikgu Jaja™ said...

cikgu idris: thanks~ hihi

afzal: thanks zal~ amin amin. :)

khairil: aminn.thanks~ :)

rell: thanks babe~ aminn :)

mohamed faizal: thanks.. :)

elie lily: thanks..amin amin ya Rabb :)


August 27, 2011 at 7:04 AM
Ustaz Love said...

Salam..

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin..

Selamat Hari Lahir, semoga dimurahkan rezeki dengan keberkatan dan dipanjangkan umur dengan keimanan dan dijumpakan jodoh dengan kesolehan ;)

Taqabbalallahu Minna Wa Minkum ;)


September 2, 2011 at 1:59 AM
Pendekar Berkuda said...

selamat hari raya cikgu jaja....

kalau tak ada siapa baca...

ni ha PB baca ni... dari atas sampai bawah lagi... huhu...


September 2, 2011 at 2:41 AM
Hafriz Mohamad said...

Salam'alaik..

Salam lebaran dan Sanah Helwah diucapkan. smoga anugerah umur dan kesihatan yg diberikanNya ini dipayungi rahmah dan barakah selamanya. insyaAllah...
^_^


September 2, 2011 at 7:30 AM
Cikgu Jaja™ said...

ustazlOve: amin aminn ya Rabb.syukran ustaz.. :) terharu baca ucapannya


September 9, 2011 at 6:52 PM
Cikgu Jaja™ said...

PendekarBerkuda: hyee pb..hihi.thanks yer. SHRMZDB :)


September 9, 2011 at 6:53 PM
Cikgu Jaja™ said...

Hafriz Mohamad: wassalam..thanks riz. same goes to you.. taqabballahu minni waminka :)


September 9, 2011 at 6:54 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO