Confuse

on Friday, July 8, 2011

Assalamualaikum...

Malam ini, i agak free, fikiran dirasa empty. mahu membebel, tapi ntah bagaimana harus aku mulakan..

well, manusia itu sering sahaja diberi pilihan.. pilihan untuk bahagia atau derita, untuk kaya atau menjadi miskin, tinggal dirumah besar atau kecil, terus hidup atau mati, dan akhirnya Our destiny, ke syurga atau ke neraka.. ye dak? 



Macam tu juga dalam sebuah perhubungan, mahu pilih persOnal pasangan yang bagaimana, mahu meng'approach' pasangan bagagimana, mahu pilih jalan perhubungan yg bagaimana, mahu merancang perkahwinan yang bagaimana dan bermacam lagi 'bagaimana'. seringkali manusia mula 'cOnfuse' untuk merungkaikan simpulan yang banyak dan berlapis-lapis. jika tersilap tarik, simpulan mungkin menjadi lebih ketat, atau lebih buruk lagi simpulan akan semakin bertambah simpulannya. ah apa aku cuba sampaikan niiiieee >___<"

okay okay.. i am confusing of 'sOmething'. tak tahu nak ekspress macam mana, cume dirasa hidup saat ini kabur dan samar-samar cahaya.. tak tahu arah mana mahu ditapak kaki ini. absOlutely got many chOices..but yet still searching fOr better things. bukan mencari kesempurnaan. tapi...ntahlah.. pening memikirkan. @__@ oh mengapa ayatku ini terasa complicated >_<" 

let it be easy.. aku kini dirundung kekeliruan. mengenai apa? biarlah ia tersimpan.. sedikit sebanyak memberi kesan kepada hasil kerja.. aduhh..semuanya ta menjadi.sampai bila harus begini... 

Doa doa..doa..aku yakin Tuhan maha Mendengar. teringat pula kisah saiyidatina A'isyah RA.. make it shOrt, mulianya dia difitnah juga. saat leka mencari rantainya yang hilang ketika jalan pulang dari peperangan, Siti A'isyah ditinggal oleh pasukannya..mujur safwan si pemungut barang peperangan muncul, dipelawanya A'isyah naik ke atas unta..lalu ditariknya unta hingga sampai ke Madinah.. setibanya di Madinah, sang munafiq mula menguar-uarkan fitnah.. lantas fitnah tersebar sampai ke telinga Rasulullah.. 

Apa yang Sayidatina A'isyah lakukan?? merOyan tak tentu hala? berkurung dalam rumah? merajuk I5 tahun?? pulang ke rumah mak ayahnya??? haha..tidakk..semuanya tidak benar.. 

dengan tenang Sayidatina a'isyah hanya BERDOA.. doa dan dOa.. tidak lama kemudian Allah turunkan wahyu kepada Rasulullah SAW.. diperjelaskan fitnah yang melanda itu bohong semata-mata. nahh..mudah bukan, kuncinya adalah DOA.. kalau benar doa yang dipanjatkan penuh harapan dan keikhlasan, surely dimustajabkan..walaubagaimanapun ada beberapa cara mahu menjadikan dOa yang dilampir mustajab.. nanti cikgu cerita lain ok.

well, i wish to be like her. aku cuba..aku tak bOleh putus asa.. dOa lah pengubat luka..dOalah penghibur..xboleh merOyan..xbOleh menggila. harus tenang dan berlapang dada. bagai dicampak ke lautan selat, walau setinggi mana pon badainya, harus berenang dan terus berenang. akanku kuak limpahan ombak sekuat hati, segigih mungkin. kerana aku percaya Allahu Rabbi..yusaa'iduni fi dawam..He's there.be with me.


regards,
cikgu faezahannah





Ranking: 5

{ 2 Comments... read them below or add one }

ghost said...

kena solat isthikarah lar nih...

membuat pilihan dari pilihan yang sedia ada selalu buat kita fikirkan pilihan yang lain..


July 9, 2011 at 12:53 AM
SYARIFF HAIKAL said...

DOA DGN PENUH KEYAKINAN DAN JGN PERNAH PUTUS ASA..


July 9, 2011 at 12:58 AM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO