Cikgu tension grrrrr!!~

on Monday, July 11, 2011

Salam

i sangat penat harini. sangat penat. waktu mengajar penuh sepanjang hari, tepat jam 1 baru dapat melepaskan lelah di pejabat. wheuww..dalam2 nafas aku tarik..perlahan-lahan aku lepaskan. fikiran buntu. bagaimana lagi harus aku buat.

gagalkah aku?

iktibar dari kisah seOrang sahabat Rasulullah SAW. Saiyidina Ali gerangannya. saat berperang fi sabilillah, hujung pedangnya hampir2 memenggal leher seOrang yahudi, ludah si bangsat mengenai wajah Ali. lantas Ali jatuhkan pedangnya. kerana Ali dapat membezakan amarahnya adakah kerana Allah atau amarahnya kerana nafsu.. sungguh.aku terkedu. apelah sgt marahku ini...

badri membuat Onarrrrrrrrrr!!~

sehari sebatang pensel, belum pOn sampai waktu rehat sudah separuh pensel diasahnya. pemadam habes diguna. selagi bOleh digeselkan pemadam di mana2 permukaan, selagi itu dia akan memadam. pencil color habis dicampak2. kasut kawan2 dimasukkan ke dalam tOng sampah. seronok sungguh dia mengajak kawan2nya bergusti. tak kira ada cikgu atau tidak, dia buat tak tahuuu..dia menganggu yang lain.aduhhh



tadi badri campak pencil case balqis ke luar tingkap. yahh definitely im yelling. "ya Allah, Badriiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!"  seluruh tenaga aku gunakan. terasa panas telinga. murid yang lain terdiam. bOlehlah anda membayangkan wajah mama sin chan menjerit2 sehingga tak nampak biji mata.begitu jugalah agaknya wajahku. amarahku sampai ke kemuncak. aduh badriiiii...bertuahnya kamuuuuu >.<" istighfar.aku diam. mata membulat memerhati. pedih pulak mata aku menengOknya budak bertuah seOrang nieeee....lagi pedih ulu hati.aduhhh... lama aku diam.kira-kira beberapa minit. si badri masih buat2 tak tahu, dia gelak2 lagi. diusiknya pula duster, dia buat2 padam whiteboard. mataku xlari dari memerhati. bengang. 

ya, aku gagal

huh. aku mengerling jam. hmm mujur kelas lagi 2minit nak habes. cepat2 aku pungut buku dan beri salam. out. sampai ke pejabat aku hempaskan badan ke kerusi. tak empuk. menerawang jauh fikiran..Astaghfirullahalazimmm... silap aku kerana tak sepatutnya begitu.. pulang ke rumah cepat2 aku google. mencari strategi.

belajar.cikgu yang msih perlu belajar. aku harus terus belajar.
Ranking: 5

{ 3 Comments... read them below or add one }

said...

jadi cikgu susah kan?kena banyak2 sabar taw :)


July 12, 2011 at 10:00 PM
Unknown said...

sehari sebtg pencil?? adoii


July 12, 2011 at 10:33 PM
Cikgu Jaja™ said...

@miss tempeh
xsusah.. senanggggg T___T

@syrupmasin
hoho~~ budak2..


July 25, 2011 at 7:59 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO