Cikgu zass~!! tang~!!

on Sunday, February 27, 2011

Salam and hye fellow blOggers..

mOde: sturuggle~!!



Cukup seminggu aku berada di sekOla baru.. masih lagi dalam prOses menyesuaikan diri. (in fact dah mesra dahhh..i kan mesra alam.peramah gituw.heh) 

namun, ada sesuatu yang berlaku..pada waktu rehat:

murid 1: "cikgu, zasss!!!" (sambil buat gaya tangan)

saya: uik! 

murid 2: "cikgu, tanggggg~!!!  (semacam bunyi pantulan) hahaha" 

saya: err... (cepat2 tengOk kiri kanan, kOt laa ada cikgu lain nampak)

dalam hati saya: cis, bebudak neh..buat lawak la plak.grrr~ >_<"

alkisahnya..di dalam kelas, aku sajer2 jer ajak bebudak neh maen..tengOk semua mengantuk saja. memasing mata kuyu @__@ keje yang aku bagi cepat la plak dieOrang siapkan..

justeru aku pOn ajak laa mereka bermain satu permainan bernama zass tang..tak sangka ler plak kan yang mereka ni syiOk habes. gelak sakan masa bermain.. hurm..buda-budak..kalO bab bermain..bOlat terus biji mata. hehe

sejak hari tu lahh setiap kali terserampak dengan aku, mereka sebut

"cikgu, zassss~!!! tanggg~!!"

adehhhh~ haha. xpe lah kan..yang penting anak murid aku tak mengantuk ketika belajar.




psssttt... ape la bebudak neh..aku ajar jumpe cikgu bg salam..die baginya aku zasss~ adOii laa.. (^_^)"
Ranking: 5

{ 5 Comments... read them below or add one }

najwa's said...

hehe main apa yg zass tang tu cikgu? :P


February 27, 2011 at 11:50 PM
REPUBLIK N9 said...

ha3... elok nyer ajak la main bola, futsal atau merentas desa... kah3 bleh exersize


February 28, 2011 at 5:32 PM
26 said...

hahahaha....

tu la ko....

ko ajar bende 2 wt pe...kn dh kne pggil cikgu zassss....

hahahahaha


February 28, 2011 at 7:20 PM
mie said...

wow!!
ada nama glemer la..
eheheee


March 1, 2011 at 3:30 AM
Faezah Hannah Al Baj said...

@najwa's
hehe..main2 gerak tgn sambil menggalakkan kepekaan murid najwa..hehe jom nnt i ajar u :)


@nizamm
ekau perli eden yo.nk kono neh..dush~!!!

@rashid
hehe.aku kn cikgu yg best..bermain sambil belajar.learning's fun~!! heh

@mie
hehe..nama perli tu mie..bdk2 mmg suka main2.. :p


March 12, 2011 at 9:00 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO