bOdoh!

on Thursday, December 23, 2010

Assalamualaikum dan salam satu Malaysia

mOde: syok ber'mural' di dinding sekolah!



Si emak: ish! bodoh! kau tak nampak kereta laju tu!
si anak: :'(




Adess~ aku sedih betul kalau ada emak yang sebegini..ekau tahu tak mulut ekau tu masin..mungkin masin sebab ekau tak gOSok gigi. tapi yang pasti mulut ekau masin sebab setiap kata2 itu adalah dOa..apetah lagi kata2 yang terpacul dari mulut seOrang emak! haihh..masaela betul
aku kasihan jika seOrang emak besikap begitu..di mana sifat mahmudah yang ingin diajari kepada anak2..aku geleng2 kepala..patutlaa anak2 murid aku ramai yang bermasalah. mane taknyer..kalau masalah bermula dari emak atau abah yang bermasalah! ekau pOie kutuk anak ekau tu bodoh, nanti bOdoh betul marah pulak. jangan nak bising2 laa kata "apesal buku rekOd kau merah semua!???"  hish >.<"

aku lagi kasihan kat anak dia..kecik2 dah kena kutuk babun dengan mak dia.budak tu tak salah pOn macek oiii..haihh. ya, aku takda anak sebab aku tak kawin lagi. tapi bukankah macek patut sedar anak itu amanah Tuhan..harus dipelihara + dididik dengan sepenuh kasih sayang. mendOakan yang baik2.. bukan dengan kata2 kesat..ya, memang aku pandai nasihat Orang, sebab aku nak Orang nasihat aku jugak if i make any mistake!

aku selalu dengar, anak2 ibarat kain putih yang suci bersih, ibu bapalah yang mencOraknya..kalau elOk lakarannya, elOklah hasilnya. aku jugak percaya, tumbesaran anak2 yang sehat atau tidak depends On their environment..kalau sehat persekitarannya, maka sehatlah peribadinya..

tapi semuanya urusan Tuhan..kita hanya merancang,tetapi sebaik2 perancang adalah yang Maha Kuasa.."wa makaruu wa makarallah..innallaha hual khairul maakir" :)







psssttt...inilah pentas kehidupan..ada yang baik dan sebaliknya..pilihan kita untuk menentukan yang mana satu jalan terbaik.kemudian barulah tawakkal!eh,ada kena mengena dengan entry ker?? kui kui :P
Ranking: 5

{ 9 Comments... read them below or add one }

Unknown said...

kak tini pn pnh kena la kck2 dulu...seb bek cerdik lg smpi skrg...hihihi


December 23, 2010 at 9:04 PM
Cikgu Jaja™ said...

hehe..mulut org kak..so far dh regist utk MA? good luck dear! im so soo proud of u

nk gk sambung..tapi..isk.lame lg kOt.mgkin rezeki di masa hadapan.who knos! :)


December 23, 2010 at 10:59 PM
Cikgu Jaja™ said...

hehe..mulut org kak..so far dh regist utk MA? good luck dear! im so soo proud of u

nk gk sambung..tapi..isk.lame lg kOt.mgkin rezeki di masa hadapan.who knos! :)


December 23, 2010 at 11:00 PM
Yuni Aisyah said...

cian dak tu....mak sendiri kuarkan perkataan yg x baik..huhu


December 24, 2010 at 1:15 AM
free-iklan2u said...

apa punya jenis mak la cmtu...cian plak...


December 24, 2010 at 8:36 PM
Cikgu Jaja™ said...

mak yag bermasalah namany 2 freeiklan2u.. :/


December 24, 2010 at 8:45 PM
Unknown said...

pai:

borangnya dh isi...cuma de bbrp benda x settle lg...smbg je pai,KPT skrg tgh twrkn biasiswa utk sape2 yg nk smbg master n phd....

CGPA 2.75 ke ats dh leh apply...spnjg thn dpn KPT twrkn...tp kena full time lah...hehehe


December 25, 2010 at 8:06 AM
Cikgu Jaja™ said...

wang bukan masalah kak..sbb kite mmg tahu pasal scholarshp KPT tu..tapi masalah peribadi..hu~ pening ana pening!! @_@


December 26, 2010 at 12:24 AM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO