Sebarkan senyuman dan salam sesama kita

on Saturday, November 13, 2010


Assalamualaikum dan salam satu Malaysia

Mode: jangan buat cikgu hanginnnnnnn... >.<"

Ade permata ke kat dalam mulut tu..masamnyer muke..haihh~ ni yang aku nak bebel nih. kes hari ini: naik hangin aku bile salam tidak dijawab, senyum tidak dibalas..Okey2..mungkin ekau adO prOblem..atau aku yang ramah tak bertempat? tapi perlu ker tayang muka macam macam pakai suar dalam ketat makan asam kelat .haishh >.<"



apelah si cikgu ni sibuk2 bising pasal isu salam? penting sangatkah kalimah salam ?? ekau tahu tak...salam adalah sunnah Nabi saw..malah salam merupakan ucapan penghuni syurga..dengan salam hati kite bersatu..kuasa salam mengubah lawan menjadi kawan.mengubah benci menjadi sayang..mengubah hati yang panas menjadi sejuk..mengubah amarah menjadi senyuman.. apo laie..jOm kite tiru Nabi! "sebarkan senyuman dan salam sesama kita"


aku terkenang saat mula2 menjejaki laman matrikulasi..ada satu tagline "smile and salam" sempena minggu taaruf Orientasi. flyers "SMILE AND SALAM" bergantungan di merata-rata tempat. gambar2 smiley senyuman bersepah-sepah..dan setiap kali aku terlihat kempen smile and salam tu, bibir ini ikut tersenyum..bagus kempen nie..barulah namanya islamic university.hu


Okey then, i gOt a few matters regarding on how we shall give salam in proper manner, antaranya yang muda memberi salam  kepada yang lebih tua, yang menaiki kenderaan memberi salam kepada yang berjalan kaki.. pejalan kaki memberi salam kepada yang duduk..dan yang sedikit memberi salam kepada yang ramai..haa,,barulah elOk..kn? 

pastu..nak bagi salam..perlihatkanlah wajahmu yang ceria wahai cik adik manessss...tunjukkanlah lesung pipitmu (kalau ade)..xsusah pOn..senyum itu bukankah sedekah..kalau xmampu nak donate wang..berikan seulas senyuman pOn okey ape..pahalo pon ekau dapat (^_^)"

nak lebih bagus lagi..Eloklah kite yang mulakan salam dulu..walopun kadang2 orang akan buat dekkk je tak tahu je dengan ucapan salam yang diberi..tidak mengapa..kite dapat pahala..we can just assumed yang mereka menjawab salam di dalam hati.doesnt it Okay? ~^_^~ 

aku dah penat membebel.bye~ 

 faezahannah 

psssttt..dengan Orang kafir tOksah baek sangat bagi salam..dOsa dah tu.okey?? 


Ranking: 5

{ 1 Comments... read them below or add one }

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO