Kuasa Terima Kasih

on Saturday, March 30, 2013

bismillah

alahai..sejuk jer hati bila ada orang pandai menghargai kita

kan kan kan...  ^__~

hidup bagi jaja bukan untuk dihargai manusia, tapi penting untuk kita belajar menghargai apa yang ada di sekeliling..

Allah beri mata hidung mulut tangan kaki, kita hargai dengan solat

Allah beri keluarga bahagia, kita hargai dengan menjaga hubungan yang baik dan tak memutuskan persaudaraan

Allah beri suami, kita hargai kehadirannya. kita sisipkan doa bila ketiadaannya

ucapan terima kasih pun tak kurang hebatnya

sesiapa pun akan rasa dihargai kalau ucapan terima kasih yang terpacul

its an easy couple of words. 'terima kasih' 'thank you'. tak susah pun. terima kasih Allah, terima kasih mak, terima kasih abah, terima kasih abang abang, terima kasih kakak kakak, terima aksih adik adik..terima kasih suami.. :)

tapi kan,

semacam ada getaran yang menusuk jiwa kalau kita dengar orang mengucapkannya untuk kita. kan? naahh..baru kita tahu saat itu ada orang menghargai kita, semua kerana terbit rasa syukur atas nikmat kasih dan sayang yang Allah beri.

point sebenarnya kat sini, hehe

suami rajin ucapkan terima kasih. okay, jaja sangat sangat happy. seriously happy. bagi jaja ucapan terima kasih dari suami sudah cukup. its enough. neither his money nor his precious time..cukuplah terima kasih yang ikhlas. mungkin begitu caranya untuk mengexpress his appreciation, sincerely and without the expectation of anything in return. :) iloveyou


sekali lagi jaja belajar sesuatu dalam hidup yang tak berapa lama lagi nak kiamat nie..

terima kasih suami :)


oh ya, Allah gave us gift of 86,400 seconds today, have we use one to say thank you?? :)
Ranking: 5

{ 8 Comments... read them below or add one }

Diari Si Froggie said...

terima kasih jaja.. eh! Betul2 perkataan dia tak banyak pun dua suku kata je (betul ke :P) tapi kesan dia.. humai mendalam.. sebab tu kita nak dihargai org, kita kena belajar hargai org jugak. :) ah jeles lah tengok jaja dengan encik suami.. moga kekal until Jannah :)


March 31, 2013 at 12:20 AM
Ayie Abas said...

salam jaja :)

ucapan terima kasih dari seorg suami yg ikhlas dan istiqamah kpd siteri...pastinya menusuk ke sanubari isteri paling dlm...kesannya..isteri akan bertambah syg pd suami :)


March 31, 2013 at 3:00 AM
Yuyu Ali said...

yezzaaaaaaa setuju sesangat.

ucapan "terima kasih" dan "maaf" itu senanya perkataan yang sangat susah kan. terutama di kalangan orang melayu sendiri. hemmm

jom jadi kan amalan untuk bibir kita selalu ungkapkan to everyone :)


March 31, 2013 at 9:11 AM
Aimaniman Ezaiza said...

Dofollow blog ni, add g+, like fb,,
"Dunia ni ana yg punya" ... mcm lagu tu le kan bila ada seseorg yg istimewa menghargai kita,,,


March 31, 2013 at 2:28 PM
Cikgu Jaja™ said...

@aida si katak cun

hehe..maceh aida..kau mmg cun! hahah

cepat2 la kawen oihh...xsabaq nak tgk hang naik pelamin ^__~


April 2, 2013 at 7:42 PM
Cikgu Jaja™ said...

@ayie abas

mmg menusuk tersusuk susuk ayie..heheh..

alhamdulillah semoga kekal mcm nie sampei tua yer.. :)

amin amin


April 2, 2013 at 7:43 PM
Cikgu Jaja™ said...

@yuyu

betui sgt..heheheh

kau ni yuyu, apa kak jaja habaq semua hang kata betui :p

p nikah cepat oihh...nk kad wangii


April 2, 2013 at 7:44 PM
Cikgu Jaja™ said...

@aimaniman

begitu la kak..hehe maceh..

sy doakan akk sekeluarga juga bahagia kekal hingga ke jannah :)


April 2, 2013 at 7:45 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO