‘PREVE’ nama model terbaru PROTON

on Wednesday, April 4, 2012

بسم الله الرحمن الرحيم

‘PREVE’ nama model terbaru PROTON


PUTRAJAYA: PROTON Holdings Bhd memilih ‘PREVE’ sebagai nama model kereta terbarunya bagi menarik perhatian pasaran tempatan dan global. 

Pengarah Urusan Kumpulan, Datuk Seri Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir, berkata nama baru model itu, yang sebelum ini dikenali dengan nama kod P3-21A bermaksud bukti atau sudah terbukti kepada dunia bahawa PROTON mampu mengeluar kereta yang memenuhi spesifikasi ketat global. "Kami mahu menjadi pembuat kereta global dengan penampilan global, pemikiran global dan yang nyata memerlukan nama yang menunjukkan tahap syarikat itu hari ini dan ke mana arah tujunya di peringkat dunia."Oleh itu, kami memilih nama PREVE, yang juga untuk mengetengahkan syarikat itu selepas 27 tahun berada dalam industri automotif," katanya ketika sidang media di sini, hari ini. 


Media juga diberikan peluang untuk menguji pandu kereta baru itu sejauh 156 kilometer. 
Syed Zainal Abidin berkata PREVE mampu menjana keuntungan yang lebih tinggi dengan julat harga antara RM62,000-RM75,000, bergantung kepada versi. 

Beliau berkata, PREVE dijadual dilancarkan bulan ini oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. 


PROTON memberi keutamaan kepada gaya kereta bagi menarik pengguna global manakala model sebelumnya lebih disesuaikan untuk persekitaran domestik. 


Syed Zainal juga yakin kereta baru global itu mampu mencatat jualan bulanan sebanyak antara 4,000 dan 4,500 unit. 

Beliau juga yakin PREVE akan terbukti menarik pembeli luar negara dan untuk itu PROTON sedang menguji kereta itu untuk jualan di Asia Tenggara, Australia dan Asia Barat. 

PROTON memberi perhatian terhadap ciri keselamatan termasuk mengukuhkan badan kereta, kelajuan dan penggunaan minyak, aksesori selain sistem pengendalian dalam membangunkan kereta global. - BERNAMA




pssttt..comey gak 

Ranking: 5

{ 4 Comments... read them below or add one }

Myvitrd said...

Mcm nilah baru namanya kereta... Smart


April 4, 2012 at 8:34 PM
ghost said...

nak cover yang lama jer sebenarnya nih. :)


April 4, 2012 at 8:58 PM
Ayie Abas said...

proton memang jenama kereta yang telah lama dan kenderaannya memang telah teruji dlm perlumbaan relly lasak...jadi model terbaru ni menambahkan keunggulan nya..syabas :D


April 5, 2012 at 12:10 AM
Admin said...

cantik cantik support made in malaysia


April 5, 2012 at 8:37 AM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO