kambing

on Thursday, April 19, 2012

بسم الله الرحمن الرحيم

Ada seorang ustaz menegur aku. katanya:



"kalau kita nie kambing..dok dalam kawanan kambing tu je lahh.. jangan keluar keluar...kalau tak nanti serigala serang awak "


errr...


errrr.....

okay..jaja terima teguran dia as i claim it an advice.. kenapa dia cakap macam tu eh kat jaja?? mesti ada sesuatu yang tak kena di matanya. mesti dia ada melihat perilaku jaja yang kurang sesuei sebagai seorang guru atau mungkin nampak jaja nie gila gila sangat so tak layak jadi guru??? atau mungkin kambing sama taranya dengan jaja??? 

heh.jangan passive jaja! terima teguran orang bermakna kau harus teliti semula tindak tanduk kau..cuba kau tengok diri kau tu sikit jaja..perangai kau..fe'el kau..cara kau bercakap, berjalan, bergaul dengan manusia lain atau mungkin cara kau berpakaian???? siapa tahu kan...

aku pon tak tahu..tapi bagus lahh ada orang dok ingatkan..tapi memang sukar nak memuaskan hati semua orang..biarkan kita menjalani hidup kita dengan cara kita selagimana kita tahu batas yang digariskan syariat..kan??

so far aku suka dengan cara hidup aku..aku bahagia. bahagia walaupun kadang-kadang belulang bagai dipatah patah, kenangan lama asyik mengusik macam titis-titis yang jatuh menghilangkan bayang bayang di  permukaan berayor. ada juga masa masa yang happy.. lenyap terus pandangan yang gelap berganti dengan kelip kelip yang satu persatu mula terbang di keriangan malam. 

apa pun aku bersyukur kerna masih dikurniakan udara untuk aku hirup segarnya..semakin lama aku semakin mendekati pelangi..biarkan aku menghela nafas walau sejengkal tanpa sekatan...tolong..plishh..plishh... help help!!


=.="

psssttt..rasa rasanya tidak salah kalau kambing bertukar menjadi iguana sekalipun,..barulah hidup ada cabaran, tidaklah aysik bertakuk di tempat yang sama sepanjang hidup, bosan kan??? heh. kambing asyik kawan dengan kambing, sebab tu kambing cuma tahu berbahasa kambing! erk... 

apa apa pun, mana yang baik jadikan pedoman..yang buruk jadikan sempadan. tengs ustaz atas nasihatmu itu. walaupun aku x sure apekebendanya yang tak kena..sorry la kalau ada berlaku silap tanpa di sengajakan..terlanjur kata atau perbuatan.. so sorry.. walaupun u'd attacked me publicly..tak kesah lah..saya maafkan ustaz, ustaz maafkan saya yer

calos! Assalaamualaikum :)






Ranking: 5

{ 6 Comments... read them below or add one }

Khairil said...

suka makan kurma daging kambing...hehe


April 19, 2012 at 8:14 PM
Ayie Abas said...

nabi SAW pun mengembala kambing...

menunjukkan betapa bermakna nya kambing hingga jadi haiwan jagaan nabi SAW...

yang penting daging kambing halal di makan...kalau buat satey kambing...ermmmm sedap nyaaa..hehe :D


April 20, 2012 at 10:59 AM
Cikgu Hairul said...

Bersyukur bila ada orang tegur. Sekurang-kurangnya kita tahu kita ada buat silap. Tapi kalau teguran tu pun kita tak paham apa gunanya. Baik tanya direct.. Zaman sekarang ni mana ada orang nak berkias bagai. Semuanya main sound direct. lagi cepat paham lagi cepat berubah..


April 20, 2012 at 11:28 AM
ஜ miss klanika ஜ said...

bersyukurlah dgn hidup nie. walau apapun yg terjadi. sesukar mana pun ,hidupla seperti diingini :)


April 20, 2012 at 4:24 PM
piskemi said...

berat sugguh kiasan ustad tu yekk..idup kita ni slalu dihakimi org laen...tp yg penting 'judging' Tuhan lg utama...buatlah yg terbaik..berubah kerana Tuhan bkn manusia...krn manusia yg menegur tu pn bknlah sempurna sgt pun...


April 21, 2012 at 9:54 AM
potia casadelarossa said...

daging kambing mahal walaupon x mandi harap maklonG..


April 22, 2012 at 1:17 AM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO