Kes Bunuh dan Bakar | Tiga suspek kes bunuh Dirang positif ambil dadah

on Sunday, March 18, 2012


بسم الله الرحمن الرحيم


“Sesiapa yang menyeksa sesuatu yang bernyawa, lalu tidak bertaubat, nescaya Allah menyeksanya pada Hari Kiamat.” 
(Hadits riwayat Ahmad) 

Ketahuilah penganiayaan atau penyeksaan terhadap setiap yang bernyawa itu adalah satu kezaliman. Islam melarang keras kepada umatnya melakukan sebarang bentuk kezaliman baik sesama manusia mahupun terhadap binatang. Hatta ketika menyembelih pun, binatang itu hendaklah diperlakukan dengan penuh ihsan. 

Berikut rentetan kes bunuh dan bakar adik Nurul Nadirah Abdullah..3 suspek utama ini berjaya diberkas. ikuti berita lanjut di bawah..


 


JOHOR BAHRU: Mahkamah Majistret, di sini semalam membenarkan perintah tahanan reman terhadap tiga suspek yang dipercayai terbabit dengan pembunuhan Nurul Nadirah Abdullah, 5, atau Dirang, dilanjutkan sehingga Jumaat ini.


Tiga suspek termasuk seorang wanita yang berusia 30 hingga 40 tahun itu dibawa dengan van polis tiba di pekarangan mahkamah jam 9.45 pagi. 


Perintah tahanan reman dikeluarkan Pendaftar Mahkamah Rendah, Nuriza Mustaffa selepas mendengar permohonan pihak polis.


Ketika tiba di mahkamah, semua suspek memakai baju lokap dengan seluar pendek paras lutut hanya menundukkan kepala bagi mengelak muka mereka dirakam jurugambar media yang menunggu di perkarangan mahkamah seawal jam 8 pagi. 


Ketiga-tiga suspek disahkan positif dadah Methamphetamine dan syabu, selain dua daripadanya turut mempunyai rekod jenayah lampau kes penyalahgunaan dadah dan mencuri. 


Pada mulanya ketiga-tiga suspek direman dua minggu bermula 2 Mac lalu di bawah Akta Dadah Berbahaya susulan siasatan membabitkan kehilangan Dirang selepas dilaporkan keluar membeli mi segera di kedai blok bawah Flet Sri Delima, yang ketika itu diklasifikasikan sebagai orang hilang. 


Bagaimanapun, selepas ujian DNA mendapati rangka manusia yang ditemui terbakar di sebuah tapak pembinaan terbengkalai, Nusa Damai yang pada 12 Mac lalu disahkan milik kanak-kanak malang terbabit, kes disiasat mengikut mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.


Ketua Polis Daerah Seri Alam, Superintendan Roslan Zainuddin, berkata suspek akan dihadapkan ke mahkamah selepas kertas siasatan dikemukakan kepada Pejabat Pendakwa Raya. 

pssstt..molek ni kalau laksana hukum hudud. baru kena buku dengan ruas. Allahu yusaa'iduna
Ranking: 5

{ 3 Comments... read them below or add one }

wachak said...

Assalam Jaja
Perbicaraan belum dijalankan lagi. Baru jer tuduhan dah kena heret mcam org bersalah. Kdg2 cepat sgt kita menghukum dgn hanya sekali jer mendengar berita.


March 18, 2012 at 11:07 AM
Cikgu Jaja™ said...

waalaikumussalam abg zul..

nama pon suspek..tuduhan..mmg prosedurnya begitu kan..

Allah maha mengetahui yg nyata & tersembunyi..xpe..kita sama2 tunggu mutakhir kes ini ye abg :)


March 18, 2012 at 11:49 AM
Ayie Abas said...

disebabkan dadah laa otak mereka jadi rosak akhirnya hati jadi kejam tak berperikemanusiaan.


March 19, 2012 at 2:54 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO