respect sikit tetamu awak tu..

on Monday, October 31, 2011





بسم الله الرحمن الرحيم



salam and hye semua
aku nak express amukan sikit ni. harap bersedia

Banyak sistem pendidikan berubah tahun ini. selaras dengan transformasi yang diuar-uarkan perdana menteri kita dalam NKRA negara atas dasar yg banyak antaranya mahu menangani isu-isu pendidikan yang kian meruncing. lantaran itu pelbagai sistem baru diwujudkan bagi memastikan keberhasilan budaya pencapaian yang baru. justeru karisma profesionalisma keguruan aku rasa semakin mencabar. bermula dengan perubahan dasar kurukulum standard tahun satu..gubalan kurikulum dilaksanakan dengan penjelmaan taksiran berbentuk penaakulan tanpa gred! tokojut eden ni haaa..






yang pasni akan datang tiada lagi gred A B C D yang bakal dianugerahkan melainkan penilaian berbentuk Band.sama macam masa zaman zaman kita amek MUET dulu lah.. with a short glance well i found that there wud be pros and cons..sistem masih baru kan..banyak lagi kelemahan yang harus diperbaiki. i believe some years later kita guru guru semalaysia akan berasa selesa dgn sistem baru yang agak rumit, leceh serta merunsingkan ini. yet it's complicated and at times i got it a bit annoying.hoho. shhh..jangan bagitau cikgu besar aku ye. ekeke. so far aku seperti biasa berlagak cool, buat je kerja macam biasa.


aku mahu highlightkan  bahawasanya ada satu perkara dalam sistem yang baru ni yang sangat sangat aku setuju iaitu pentaksiran yang bersertakan sahsiah murid! great isn't?? bagus bagus..sebab aku perhatikan anak anak kita dewasa ini semakin bijak, bijak saja xpe.. liar dan uncontrollable plak tuh. sampai mak ayah tak tahu nak handle macam mana. inilah peluang kita wahai rakan guru sekalian..untuk membentuk semula peribadi serta sahsiah secara holistik demi menjana anak-anak cemerlang gemilang dan terbilang akal dan rohaninya di masa akan datang.arhhh kenapa aku terlebih bersemangat niehhh!! hek hek. x apelah..aku kena buat kerja..kerja dan kerja. iyelah..sapo nak buek semuo kojo kojo ekau tu jang oi.. cikgu cikgu macam kami ni laaa yang kono buek ehh..eh apa aku bebelkan ni??? aiyakkk~ sudah sudah! bukan ini yang mahu aku bebelkan...


yang sebenarnya aku nak cakap yang masih ada manusia tak reti nak respek sesama manusia. harap pelajaran  je setinggi gunung everest tapi akhlak tiada. hampes! aku ni pon idak lerr alim sangat..cuma sikap sikap buruk tu tak sepatutnya ada dalam diri seseorang... kita hidup bermasyarakat..tolong laahh mesra sikit dengan rakyat marhein di sekeliling kau tu.. kau ingat kau sorang jer ada degreeee??? ma??? phd??? useless tahu takkk???? hampes.






muka tu manis-maniskanlah... takkan luaknya pon.. kalau kau bagi sedikit senyuman pon dah okay sangat dah tu.. bila ada tetamu yang datang rumah kau..kau buat muka ketat macam sembelit 40 hari..pandang kita pon tak sudi. macam lahh kita terhegeh-hegeh sangat nak datang rumah dia. hish.siapa yang suka??? mai habaq kat cheq. grrr >.<" kami tak demand pon nak kau hidang kuih muih ker.. air jus ke hapa..asal boleh layan mesra-mesra sikit tu okay lah kan.. at lease tanya lah khabar ke..tanya dah makan ke belum.. datang dari mana..haihh tu pun nak ajar ker?? adoii adoiii..masalah ni. masalahhhhhh....


story ends here. dah geram sangat dah ni. dosa plak rasa.haish


yaAllah..ampunkanlahh dosa-dosaku. babai friends.



Ranking: 5

{ 4 Comments... read them below or add one }

Cikgu Ma said...

amboi cikgu, panjang beletiaq naa...hehe...saya ni baru belajar nak jd cikgu..dok terkial2 lagi nak uji budak pakai eviden2 ni...baru td dapat bentuk instrumen utk BA thn 1...aii penin...

jom baca entry kejam saya...^^,


October 31, 2011 at 10:03 PM
Yatt S. said...

sekarang ni memang banyak macam tu kan? makin tinggi pelajaran, makin rendah akhlak. konon orang yang pandai dan terpelajar. tapi sebenarnya budi bahasa tetap yang paling orang sanjung.

tak guna pandai kalau akhlak ke laut.


November 2, 2011 at 12:50 PM
Cikgu Jaja™ said...

@cikgu ma
ohh ya ka..xpa la..sama2 kita pulun buat PBS! hiyahhh~ akaakaka


November 3, 2011 at 7:49 PM
Cikgu Jaja™ said...

@yatt
i lap you yatt.. betul lah sungguh komen anda.jaja setuju! mcm hampes je rasa.. akhlak ke longkang agaknya! hish


November 3, 2011 at 7:50 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO