LATAR BELAKANG ARTIKEL HITAM ATAU PUTIH PALING BEST?? | SEGMEN

on Sunday, August 7, 2011



Salam and hye friends

aku jOin segmen :)



  • Tempek banner kat atas tuu
-done-

  • Buat entri bertajuk " LATAR BELAKANG ARTIKEL HITAM ATAU PUTIH PALING BEST?? | SEGMEN "
-done-

  • Korang cerita kenapa memilih warna HITAM atau PUTIH atau LAIN2 WARNA.


Secara jujurnya..apa yang boleh saya katakan, sesetengah Orang may be comfortable  with black text on a white background, others may prefer white text on a dark blue background or else black background.. it's depends.. but for me, text hitam berlatar belakangkan warna putih atau cerah menjadi pilhan.. kenapa? sebab yang paling ultimate background putih nie nampak CLEAN gitu.. sedap dipandang dan segalanya dirasa cool.hehe


  • Cerita kebaikan dan kehebatan warna latar belakang pilihan anda


Okay, the thing is that, dah banyak kali saya try tukar2 template and background color as well.. tapi pilihan warna putih dan cerah tetap menjadi pilihan. (ntah berapa ratus kali tukar since a year blOgging)  memang elOk jer terletak artikel dalam ape bentuk pOn font dan size di atas paparan background berwarna putih@cerah.. 

in fact, background article yang berwarna putih lebih banyak memberi kesan dari yang berwarna gelap. once, cikgu multimedia saya dulu selalu menceritakan impak yang positif dari perspektif tarikan mata audience terhadap paparan yang berwarna cerah@putih berbanding denan berwarna gelap.. secara psikologinya, warna yang cerah merupakan elemen yang penting untuk menarik perhatian mata kepada content/isi yang mahu disampaikan penulis. tambahan pula bagi blOgger yang gemar meletak gambar-gambar.. warna latar belakang yang cerah mampu membantu peletakan gambar yang seimbang dan senang dilihat..erti kata lain, TAK SERABUT

whoa..cakap banyak pulak ea.. okay okay..to put in a nutshell, walaupun saya memilih warna putih/cerah sebagai latarbelakang arikel, semuanya terpulang kepada hak individu blogger dan seleranya.. there's no one “best” combination of text and background colours. sebab masing-masing ada sebab tersendiri right.. kenapa nak kaler gitu..kenapa nak kaler gini.. plus penggunaan warna yang tertentu kadang-kadang diperlukan untuk menghasilkan kesan yang berbeza..  Different sight conditions can result in widely different needs.. apa-apa pon, tiada yang salah dalam memilih warna.yang penting semua enjOy berblOg. (walaupun kadang-kadang semak juga mata nie melihat warna background yang ntah hape-hape.. keh keh. biar jer la kan...)




  • Tag seorang kawan korang dan ajak dia join (jangan paksa ok)
kawan lama rashid si juru terer

  • Buat satu link ke entri nih dalam entri korang


segmen ini telah terfaktab dalam laman wan cikgu music sahaja ya

  • Letak URL/link entri korang ke dalam komen aku


-done-



-baiklah-









Ranking: 5

{ 4 Comments... read them below or add one }

wan_cikgumuzik said...

owhh.. bahasa seorang guru.. sangat indah dibaca.. pandangan dan pendapat sangat bagus... bila biat segmen yg mcm nih, banyak yang akan kita pelajari kan..

THAKNS sangat2 sebab sudi join segmen saya.. saya sangat hargainya..

tak rugi kalau kita berkongsi ilmu kan??


August 7, 2011 at 4:07 AM
Unknown said...

menghuraikn dr sudut multimedia.. :)


August 7, 2011 at 6:20 AM
si para para said...

kita serupa..teng teng teng..


August 7, 2011 at 3:18 PM
Scha Nazri said...

ikut cita rasa sendiri kan?


August 7, 2011 at 9:20 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO