Oh my birthday ✿◕ ‿ ◕✿

on Saturday, August 21, 2010


Assalamualaikum dan salam sejahtera

Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah..

21th August 2010
11 Ramadhan 1431 Hijriah

mengikut waktu Islam, tepat jam 7pm..genaplah umur aku.. 24 tahun.haihh tua dah!!

walaupon..

  • belum dapat gaji lagi
  • belum dapat kerja tetap lagi
  • belum ada kereta sendiri
  • belum ada rumah sendiri
  • belum ada peluang further study
  • belum ada rezeki nak beli buku kegemaran
  • belum ada jodoh nak kawen! erk!
tu dia..

kalau difikir fikirkan, memang banyak perkara yang belum lagi dapat memuaskan hati aku

tapi aku tetap bersyukur..sebab..aku punya ketenangan dan kebahagiaan sejak tinggal dengan my mOm di rumah dan bekerja sebagai cikgu pendidikan khas! ntah ler..xde ape yang aku nak runsingkan! yeay.

tinggal di rumah sangat sangat masyuk..gaji belum dapat..tapi duit tetap ade..makan minum pakai semua ditanggung! ahhh..aku sayang mak!!! (tapi smpai bile..isk =[ )

teringat satu peristiwa baru2 ni..
saya: mak..guru besO suruh pakai baju tema kaler maroon setiap hari isnin.. haihh.
mak saya: ha, pakailah..
saya: hmm..yelah..ntah mane baju kaler tu. malas pulak nak pakai same kaler.nanti nampak macam ade kenduri kawen je
mak saya: ade pulak mcm tu..ha dah tau baju banyak, lainkali simpan satu tempat..senang nk cari..
saya: hee.

tibe pagi isnin, i decide to wear pink in color..terlupa pulak pasal hari maroon tu
mak saya: aik, kata kena pakai maroon??
saya: ea?? lupe la makk..
mak saya: tu baju mak dah gantung.gOsok cepatt!!! 
saya: owh
(pagi yang blur tapi damai.hoho)

hurmm..tu la mak i.. kadang2 kite malas nak fikir benda remeh temeh..tapi mak kite ambil berat every single thing! in fact..aku tak kesah dalam banyak perkara, tapi mak aku tetap sebaliknya~

nway, sementara hari yang setahun datang cuma sekali ini, aku panjatkan rasa bersyukur untuk setiap detik yang aku hirup udaranya..setiap saat yang aku luangkan di bumi Allah ini.. Alhamdulillah..terima kasih ya Allah. ku mOhon agar usiaku yang ntah panjang atau pendek ini supaya penuh bermanfaat..hari2ku lalui terus dipenuhi dengan ketenangan, kebaikan, kaf ba ra kaf ta nun keberkatan, dan keredhaan Allah.. terima kasih mak, abah, adik beradik, sepupu sepapat, sedara mara, kawan2..aku hargai kalian..kalianlah penyeri hidup ini.. thanks all for the wishes toO.. 

sayang mak!!


mak, there was no cake..but ur dishes make me smile..uhh craving! no party..but ur dOa makes me feel calm..always. hu~


********************

terkenang satu peristiwa di hari jadi

ketika aku di matrik..ade laa sOrang sahbat baik nie..bagi aku hadiah..weee~ suke sgt..
sebab kOtak die besar!! yeay. dengan penuh terujanya, aku pon bukak sampul hadiah dgn berhati2...cover xmahu dilihat tergopOh gopoh =S

then habes bukak sampul yang cantek tu, kena kOyak lg surat kaba..bukak punya bukak, kOtak yang besar tu ade lah disampul dlm 3 lapis surat kaba...

aku still tersengeh..ye la..dpt hadiah besar kn..haha

aku saba je bukak surat kaba tu, pastu tgk2 rupanya kotak periuk nasi..okey..bukak je kotak periuk nasik tu aku tengOk, ada 2 kotak kasut di dalamnya. uik. @.@

aku bukak kOtak kasut yang petama..owh sweet..ade kad..hand made pulak..walOpun nampak simple, aku hargai sgt2! aku cakap kt kawan tu.. 

"isk, terharu aku nek..susah2 jer buat kad nie.." (walopun hakikatny kad tu buruk je..haha)

saat yang ditunggu2..ntah ape dalam kOtak lagi satu neh..ermmm..aku renung kOtak tu, aku tengOk kawan tu..dia tersenyum.aku pOn senyum..aku cakap..

"nek, mesti mahal kan hadiah nie..kenapa susah susah2..money pocket bukan banyak pOn.."

(nek/ tOknek adalah nama panggilan manja dari aku untuk kawan2..haha~ tu la, banyak sangat cakap mcm tOknek!)

kawan tu balas "ala..bukak je la..xsaba aku nak tengOk kau bukak..heh"

"okey..aku bukak..ermm"

pelan2 aku tarik penutup kotak..aku tengOk isinya. @.@

"uhh???" mataku membulat

aku tengOk betul2 isi kOtak tu..

"ehhh..macam kenal.." kata ku kepada diriku sendiri

"hahahahahahahahahhhaaaahahaha"  kawan tu gelak2 guling2 memang tahap melampau la..

"cisss..kasut aku!!!!! patot la kasut aku lagi sebelah hilangggg.. tOknek!!!!"

hurm hurm hurm..

kOrang bayangkan la..ape perasaan aku mase tu.. @_@




 faezahannah 



psssttt..sekali bukak fb, ade 107 notifications..owh my..thanks all..syukran jazilan..jazakumullahu khairan kathiraa

Ranking: 5

{ 8 Comments... read them below or add one }

hentakbelipat said...

wahhh..happy belated bday!!!!


August 21, 2010 at 1:28 PM
Bit Zamri said...

happy belated besday too! hihi
syahdu nyer teringat kat mak..huhuh~


August 22, 2010 at 2:41 AM
Masa DAH Time said...

apa tarikh lahir dalam islam? maksud saya dalam hijrah.21 ogos tu tahun masihi..kalau ikut tahun masihi, 12 tepat tengah malam baru tepat cukup umur 24 tahun.


August 22, 2010 at 7:58 AM
Faezah Hannah Al Baj said...

Masa DAH Time

owh.erm...mengikut bulan islam..my bufday should be on 11 ramadhan tahun 1431 hijriyah..bersamaan dgn 21 ogos tahun masihi..

ayt sy di atas, sy x bermaksud mnyatakn 21 ogos tu sbg hari dlm bulan islam..maaf ats kesalah fahaman..

okey! i'll fix it up now.. =)


August 22, 2010 at 8:19 AM
kodok hijau the ghost writer said...

maap sayang kodok lambar ucapkan..
semoga * belum ada jodoh nak kawen! erk!

tu dia....kita akan bersama..


August 23, 2010 at 11:01 AM
Faezah Hannah Al Baj said...

@bit
ha a~syahdu. nway tq bit..=)


September 16, 2010 at 2:10 AM
Faezah Hannah Al Baj said...

@kodok
kau jgn memain kodok..sekeh kang =p


September 16, 2010 at 2:11 AM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO