Family gathering

on Saturday, May 29, 2010

Assalamualaikum..

weewitt weeweeetttt... heheh~

saya happy..sO saya nak kOrang pon happy..

senyum....senyummmm..... ngeee..senyum mcm nie


macam mane susah pOn hidup kite..macam mane sakit pon perasaan kite..macam mane pedih pOn ulu hati kite..we have to smile...even we're in trOuble..sungguh...mulut yang tersenyum..menggamit anggOta badan yang lain turut tersenyum..

percayalah, senyuman itu penawar duka..senyuman juga penawar terbaik kOt bagi yang berdarah tinggi..hehe. urutan muka yang hebat jua bOleh diamalkan dengan mempamerkan beribu ribu lemOn senyuman sepanjang hari.. ~^_^~

ups..Out of tOpic neh..sorry..sebenanya..saya happy sebab saya punya sebuah keluarga yang sangat bahagia..(kdg2 tensen sikit pn ade..xtipu...sikit je..hoho)

gelak tawa menjadi hiburan dikala kesukaran datang bertandang..usik mengusik menggamatkan lagi suasana..lawak melawak pula adegan istimewa menambah seri kami sekeluarga. acecehhh.. =P

tapi..kadang2 ade juga yang terasa dihati bila usikan yang tak mengena dianggap memerli diri..tersentapppppp... (saya la tu selalu terasa..huhu) usah disimpan semua tu..usah diambil hati..usah juga berdendam..biarkan je..tenang2 je..(memujuk diri) walhal fenOmena suka duka pahit manis kelat lemau paing tu adat hidup berkeluarga..bila hati senang..amannya dijiwa kian dirasa..InsyaAllah..hubungan adik beradik, saudara mara akan semakin erat..indahnya ukhwah, kekal kukuh walau badai  curiga, hasad dengki, sifat mazmuzah yang lain bertamu menyinggah diQalbi, dicelah celah belahan hasutan syaitan laknatullah..



kadang2 kita kena cari ape pOsitive side disebalik perkara2 negatif yang suka timbul dalam kOmunikasi antara kita adik beradik..adik beradik bukan Orang lain..darah daging sendiri juga. terimalah seadanya..usah asyik bermuram durja.kelak bintik hitam menebal dijiwa..senjata air mata pun menjadi tumpul.tiada lagi dirasa kasih dan sayang..tiada lagi dihinggap belas kasihan. Oleh itu..senyumlah..muka yang ketat tak kemana..memburukkan lagi wajah adelah..hohOho..

haihh..merapu lagik..ape asyik merapu daa...hurmmm...

nie..sebenarnya I nak pOst gamba2 family gathering last week kat ampang..tu je..huhu..ape daa..intrO punya panjang.sOrry ekk..lolz!

kami beramai2 menghadiri sebuah resepsi perkahwinan seOrang saudara. best dol, sebab tak sangka jumpa raaaaamai ahli keluarga. lama kami tak bersua muka..yang bertaun pon ade. almOst all malaysians attended. family kami..have been there..having such a sweet mOment..tOgetherness.. pakai baju berwarna warni bagai macam hari raye pulak! 

pOse sekejap bersama bOnda tersayang!
 

tengOk tu..mereka senyum memanjang... 


sweetnyer mase neh..sebab jarang dak kecik neh nak peluk2 rapat dengan saya..dia lebih suka bermain2 dengan unclenya berbanding auntynya ini. memang cenggitu perangai die adik beradik.. Rindu sangat dengan dak kecik neh. Adzwin syafiqah, anak sedara I.. mase baby dulu dak nie muke dia sejibik mcm warga jepun. sepet ala ala tOmoko asaie gitu.hohO~ dh besar nie..biaselah..cOmot siket! die kemam bibir sebab tak mahu pamerkan giginya yang dah mula merOngak! heheh


say cheese.. yang I pelOk neh kakak kpd awin syafiqah..nama dia aina safiyyah..cOmey kan..



nampak tak budak baju biru tu??? haa..nama die rafiq, dia laa yg suka sangat snap2 gamba. kebanyakan gamba dalam entry nie hasil kerja dari dia. hurmm..tapi kejap2 nk pinjam fOn i. 

rafiq: kak ejah, pinjam tefOn sat!
saya: ye..amek laa
seplOh minit kendian..
rafiq: kak ejah! apiq nak pinjam tefOn kak ejah sat!
saya: Okey..
lima minit pastu..
rafiq: apiq nak tangkap gambaq kt pelamin nuuu..!
saya: haih..angpa neh.. asyik nk tangkap gambaq jaa..gheti ka...??
(ceceh..cakap kedah lak saya..!)
rafiq: ceq gheti laa..
saya: biaq betui budak kecik neh.. sat kak ejah nak tengOk dulu. 
(saya check kejap gamba2 dalam fOn)
saya: waahhhh..betui laa..apiq ka yang tangkap semua neh??? paaandai mohamad rafiq..
rafiq: apiq laa.bukan rafiq..!
saya: laa..nama betui apiq kan rafiq..
rafiq: dakkk.... R A F I Q. apiq!
(uik.eja pandai..tapi tetap sebut 'apiq'. saya terkebil2.tak tau nak gelak ke nak ape..last2 saya gelak jugak. hihi..)

ambOih...tengOk laa budak2 kecik neh..ramai2 mempOrak perandakan pelamin. (dulu mase kecik pun saya berperangai sedemikian rupa..heheh) kanan sekali adik bOngsu kepada aina safiyyah..namanya adriana syifaa.. cute kan??? dia ada gigi arnab dua batang yang sangat cantik..haha. nieces I mmg semuanya cun2..mcm nenek dia. hoho



inilah dia pertemuan dua 'alOng'.. yang kiri is my along and next tO her is my cOusin. smileeee.... =)


tengOk tu..ramai2 mengabadikan kenangan..sebahagian je neh..meanwhile ramai lagi kat tepi2 yang tak ter'interframe'..heheh


capture sekejap kesibukan saya beramas mesra dengan anak2 sedara..lalala~ (dalam pelukan: adriana syifaa..yang di sisi: aina safiyyah..)



uiks..heheh...saje nk tunjuk t-shirt yang i beli di uptOwn..sweet je kan ayat dia. fOr sure my mOm bangga  tengOk saya pakai neh..hehehh..errr..bangga ke?? huhu




abes dah..ade banyak lagi gambar actually..tapi pOst ini je dulu ea.

syukur..punya sebuah keluarga yang sangat bahagia walaupun kadang2 terselit juga situasi tersalah faham..selalu je saya berkeadaan 'tersepit' di mana saya tak mampu nak memuaskan hati semua Orang..maaf.. maaf333x..=( tapi kite sekeluarga okey je kan..tak pernah berperang. happy je. masa arwah abah ade dulu, lagi laa happy. abah kami kan, lawak tak hengat laa..rinduuu abah.hurmm alfatihah buat abah..

mak..kami saaayang mak sangat2. adik beradik semua.. prOud to have u all guys.. great tO be part Of our fabulOus family.. we're happy ever after. sayang semuanya!!!


 faezahannah 

Ranking: 5

{ 6 Comments... read them below or add one }

Unknown said...

waaaaaaahhhhhhhhhhhhhh........... syok la!


May 28, 2010 at 11:16 PM
saye^^ said...

semestinya syOkk.... ~^_^~


May 28, 2010 at 11:39 PM
Unknown said...

seronoknya pai..bkn sng nk ada gathering besar2an camni kan?

nway, wish u always happy with your family!kim slm fmly na..yg single2 kasi kt kak tini..hahahah..^__+


May 29, 2010 at 11:34 AM
saye^^ said...

heheh.. serOnok2.

tq kak tini..kite dOakan k.tini cepat dapat jOdoh..yg beriman, soleh.. =)


May 29, 2010 at 1:19 PM
azuan said...

seronok kan kalau kumpul ramai3 camnie hehee


May 30, 2010 at 12:37 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO