Tersinggung

on Saturday, February 20, 2010



personas and their dialogues..

org 1: sejak kecik mmg selalu cr pasal dgn saya..ade je salah saya dimatany..but however, deep down in his heart, saya tahu dia amat sayangkan adik perempuan montelny ini..ngehh ngeh..masakn tidak, org ini selalu ade dalam setiap saat riang sakan tak ingat, mahupun saat getir resah gelisah..

"*****t cm itik.jln terkedek2..ank dara lg tuh..kalo kawin nnt lagi gendang..hahaha"

saya bt2 tak dgr..tgk bdn sendiri..cebik bibir siket dan saje angkat kening tinggi2..;p detikan hati saya membalas (cakap dlm hati berani la..kalau diluahkn nie..bergaduh pulak..):

"alorr..saya rase confident je..tak la gemok pn..kamu cakap la ape pn..ad saya kesah..hak hak"

geli hati dgn ayat penyata berbaur dengki tue..saya sengeh lebar2..dh biase dgr die mngata pn..kate la lg..kate..

"biar la.."

org 2: kwn baek saya sejak skola rendah..student lg..orgny cute la..rendah2..kurus..kulit putih..membesar same2..disebabkn lame tak bersua muka, die cium pipi sy,peluk pinggang sy

"ya Allah pae..tembam! ni nape semangat sgt nie..dua taun tak jumpe dh laen ko skg eh..taun2 kendian nnt jumpe lg cmne laa rupe ko kn.."

saya senyum..

"hehe..nape? stress la..sbb tu byk mkn,so inilah jadiny,hehe.."

hurmm..mgkn sbb beliau membesar bersama saya..melihat perubahan fizikal saya sedari dr kecil hinggalah ke university..plus lame tak jumpe..saya iye kn jer..betul la kot semangat sikit bdn saya nie..ms kecik mmg sy kecik.bile dh besar..maka besar la bdn saya..hehe..

org 3: kwn lelaki, presiden sebuah kelab silat..jarang jumpe die nie. suatu petang di depan atm bank islam uiam, beliau membuka bicara..

"ehh faezah,,salamuakum! nk cucuk duit?" die buat muke terkejut

"wsalam..tak la..nk cucuk hidung lembu.." jawab saya, hm dh tau saya tgh beratur nk cucuk duit..tany lg..;p

"apesal skg ko nmpk gemok?? tu la..cabut dr training.."

"erk, ye ea? gemok ker? biase la aiman..mknn kt mahallah sedap2 sgt..hehe sorry la aiman..tak sempat dh nk g training kt male stadium nuu..jaoh sgt kott..seramm nk jln sorang2..so i quit la.he.."

hurm..again. ade je sore2 sebegini menyindir fizikal saya.pelik sebenany..msh lagi rs confident dgn susuk tubuh yg boleh di'consider' okey..tak nmpk gemok sgt..tp gemok sikit la..pelik sgt sbb nape la ramai yg menyebut ttg 'ini'..perlu kah?? patut kah?? saya tak pnh pn terfikir nk tegur org tu begitu atau begini..mls nk amek port pn..betul..tak penah terfikir pn!

org 4: salah seorang roomate saye dulu..cun la gk..slim n kurus.br pulang dr shopping..nk msk bilik..saya saje2 meghadang pintu..

"asslamualaikommm..tumpang lalu.."

"wahh..bykny beli brg..tak boleh msk..tak muat..hehe"

"ala..akak nie.. tepi la sikit.."

"yela..tau la akak gemok.." gatal mulut saya start sebut kalimah itu..

"heheh..kite tak cakap..tp akak yg ckp..kalau kak pae dh tau, bagus lah..hehe"

err..again..terkena kt batang hidung i..bertuahny bdk..takpe2..cool lg nie..hu..tak terasa lgik...;) sbb i knoe..she's just get kiddin' in to me. :)

org 3: org yg sama sy jmpe dpn bank, kali nie beliau tgh jg booth kelab silat..kebetulan saya lalu dpn booth tue..kt area masjid uiam.

"ehh faezah!! tanak jenguk2 booth ke.."

"hee..ad kelas la..lenkali je ekk..sorry.."

"weh..takdela..kalau nk exercise..aku suggest training silat semula  hahaha.. "

adehh..rase tebal jer muka i..malu nye ya Tuhan..isk..sbb..die lelaki..kalo pempuan mgkn tak TERSINGGUNG lg..ohh man..die lelaki..hurm..tp sy ttp menyakinkan diri sendiri yg saya tak gemok pn..katakn tidak! walopn lame tak training silat, lame tak joging,lame tak men bola..saya tak la rs gemokk sgt..ape masalah mereka ye..istighfar..istighfar..sabar..usah terlalu difikirkan..takd benda pn..it doesn't a matter!!! eheh

ad lg..

org 5: ms nie br balik dr library..belom amek lunch lg..tak rs lapa sgt..tp perut cm rase pedih sikit. so i singgah la ke cafe jap. tgk2 lauk..hurm..takde yg selera..nk beli ape ekk..at last saya pilih nasi kerabu maryam.lame tak makan nie. so i pn order..

"macek, nk ns kerabu satu,makan sini ea.."

"okey.." kate macek cafe maryam yg bertshirt hijau berkerudung hijau tahi lembu

"opp oppp!! byknyer..boleh mtk separuh tak macek??"

"bolehh.."

"buang lagi macek, bg suku jer ea..hee"

"aik,sikitny mkn? bdn gemok.." jawabny tersenyum2 riang ria cm maen hula hoop

"ehh..hehe..erm..dh kenyang..takut tak abes"

astaghfirullah..astaghfirulah..apesal la telinga saya jadi berdesing..kepala berpinar pinaran..sensitif kah saya?? ish,,buang..buang sume perasaan yg bukan2 tu..takde pape lah..lalala..lat tali lat tali tamplom..mak minah balik kampung beranak dlm tong keluar anak patung namany sotong.ehh?? merapu saje! ngeee,,,

haish..buruk sgt ke saya..gemok sgt ke mcm lembu nie???


mula2 teguran..saya tak kesah.sungguh, tak kesah lgsung..tp bile dh ramai sgt yg tegur..buruk sgt kah zahir saya pd pengelihatan mereka??

terfikir jgk..mcm mn laa perasaan mereka yg punya hidung berbunga ke jerawat ke..hidung senget dan kembang bagai ke..pipi sebelah je ke..hmm kesianny..mesti selalu terasa..mesti rendah diri je..tak kasihankah anda?? 

sesungguhny..saya mmg tak faham dgn masalah masyarakat sekeliling..mengapa ade pemerhatian yg tak sepatutny diperhatikan..adekah sikap mereka yg terlalu concern dgn penampilan? imej? fizikal? ketidaksempurnaan org lain membuatkn mata mereka menjadi agresif utk menegur..bertanyakn itu dan ini..hurm..cubela sebut yg baek2..yg sedap telinga nie dgr..haish..sedarlah,tiada makhluk yg sempurna..;(

adakah ini namany tabiat?

ntah la labu..saya pn tak tahu..biarla mereka terus memerhati..menilai..menegur..mudah2an ade kebaikan yg dtg buat diri saya..nk memberi sy kesederan akan kepentingan sport atau jogging agakny..hehe..
kungfu karang..haa..terbeliak mata korang! heheh


pujuk diri sendiri..biarlah..usah risau..usah difikirkan sgt..asalkan saya tahu menjaga aurat dan sopan dlm mengimejkan diri sudah memadai..kan kan?? lalalala~ cover babe!



syukur..syukur atas nikmat kesihatan ini..
jaga makan..jg kesihatan..;) tak perlulah nk bt rawatan sana sini yg mahal bagai tu..tak perlu la nk sedut2 lemak..tragis jdny nnt..


takmo sedut2..dosa menganiaya dr sendiri!
~habes~


Ranking: 5

{ 2 Comments... read them below or add one }

Unknown said...

Gemuk la comel pai..kak tini pn gemuk..hehe

tak kisah la,asalkan kita tetap comel..yg tegur2 gemuk 2,die jeles atau berkenan sbnrnya..hahahaha..;p


February 21, 2010 at 12:12 AM
saye^^ said...

tu la..bt tak tau jer kn kak..;>


February 26, 2010 at 8:44 PM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
lb1f.lilypie.com/TikiBlogger.php/eHUP
 
© Corat.Coret.Cikgu™ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO